Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under april 2012

Av maria - 20 april 2012 08:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av maria - 20 april 2012 07:12

  Jag reser mig igen, åh, Jag reser mig igen  (bör läsas eller sjungas med Torsten Flinck i bakhuvudet, för bästa möjliga känsla).

Ja, nu är jag tillbaka, äntligen. Jag var tvungen att stanna upp och bara tänka på mig själv, prioritera mig...låter kanske lite egoistiskt, men då får jag väl vara det...hälsan går trots allt före.

Förövrigt stundar ett 4års kalas imorgon (och en blivande 4månaders baby får vi i huset också imorgon), många hurra blir det...hockeyavslut för hockeyspelaren på megazone med avslutslunch på sportpuben Olerys...gissa om han är lycklig! Trevlig helg på er!


 

Av maria - 17 april 2012 12:08

Tar semester ett tag från bloggen på obestämd tid, 1 dag, 1 vecka eller 2, vet inte riktigt...men jag kommer åter... ...


 

Av maria - 16 april 2012 12:59

Strålande väder   och vi har varit på utflykt...nu sover 2/3 delar och lite egentid till mammamaria...ska spenderas på bästa möjliga sätt. Tror att det får bli lite soffhäng minsann.


 


Hallå där, det är babyn, någon som kan bry sig om mig, eller...okej, inte det...jag förstår...tar en liten nap ist då...tur man kan reda sig själv i den här familjen...alla verkar ju ha fullt upp hela tiden...


 

Av maria - 14 april 2012 18:38

Stämningen är på topp, det är lördagskväll och samtliga är mätta och belåtna. Någon har bajsat ner sig i kalsongen och någon sitter och tjurar i ett hörn och någon sitter och ylar i sin matstol-det kan inte bli så mycket bättre. jag säger tyst för mig själv-Kvällen är din, kvällen är din mammamaria!  Stänger av allt oljud och bara är...Låter lysande, inte sant...Jag har ätit min första LCHF middag, men inte den sista, nu ska extrakilorna B O R T, minst 1kg per barn och lite till. Jag skriver det här och nu i min officiella dagbok...ni läsare blir mina vittnen, då jag får mina socker infall kan ni bara hänvisa mig till detta inlägg...


 

Av maria - 14 april 2012 06:48

Alltså om samtliga i familjen är inomhus i vårat hem borde man ju kunna slappna av. Men, nej inte i vårat hem då vi igår fick vara med om en skräckupplevelse och värst var det nog för ja, såklart...lilla Nea (att hon alltid ska vara inblandad). Pappaanders hade kommit hem från jobbet och alla barnen var på plats,...fredagskvällen var i full gång. Jag och alla (eller nästan alla) barnen var i v-rummet och pappaanders gick upp och duschade, låt oss säga att det handlade om ca 15 min...jag hör ibland ett doft skrikande men jag tänkte att det var Nea som var med Anders uppe och hon brukar ibland skrika där uppe i duschrummet, hon tycker det är läskigt men ska ändå alltid med...pappan blir klar och kommer ner utan flickan och går som vanligt in i tvättstugan för att lägga sin tvätt i tvättkorgen, det är då han upptäcker nån som helt hysteriskt står utanför en stängd ytterdörr och skriker i sinne  ...Nea, men vad gör hon på den sidan dörren???

På sig har hon sina stövlar samt mössa och vantar säkert på fel hand och fot också...helt hysterisk är hon, har gått ut utan att nån sett nått, gjort det hon skulle göra ute och sen kom hon inte in igen...stackars lilla...Numera håller vi ytterdörrarna låsta! Men kom gärna och hälsa på för all del, ring då på ringklockan till vänster...

Trevlig lördag på er...


 

Av maria - 13 april 2012 14:34

Är det sant, kommer våren och därav sommaren i år också...eller bara fantiserar jag...


 


alldelens nyöppnat altandörr på glänt...


 


provsitter i solen...går bara fint det här...


 


vi åt ris igår...-  Stoppa inte riskorn i näsan, Nea  (endel kanske tycker jag hänger ut stackars Nea och att hon inte får tillfälle att försvara sig...men det är ju humor, det är ju hon som står för humorn i familjen...det skulle ju vara helt förskräckligt trist och tråkigt om hon inte var bara Nea...sig själv helt enkelt ) . Att hon skrek igår i 20min tills hon somnade har jag glömt bort 

Trevlig Helg!



   

Av maria - 12 april 2012 12:25

Andas, ta tre djupa andetag...åh, sådärja...morgonen har varit- morgonen from hell...oj, vad jag har farit runt...hade två viktiga ärenden att uträtta...storhandla och besöka banken (fick kontanter för bilen igår, många pengar blev det)...men nu är dom i säkerhet. Jag hade tre val framför mig,Ta med alla kidsen på bussen-NEJ tack,ta med dom tre yngsta i bilen-NEJ, tack, lämna ettan, tvåan, trean, fyran och femman hemma och bara ta med babyn i bilen-JA, tack. Så får det bli...stressa,stressa, hem laga lunch till hungriga magar-utfodra, skjutsa Alfred till kompis, hem lägga Nea i vagnen, hon är inte på humör för att samarbeta, men jag bestämmer och hon sover nu...in i köket och röja. Och nu tar jag tre djupa andetag innan alarmet på babyn går och jag skulle helst hinna hänga en tvätt, duscha och renbädda sängen först...tror ni jag hinner...nja, jag är inte så övertygad...har dopat mig med en ipren iaf så lite borde jag ju hinna med.


 

Ovido - Quiz & Flashcards