Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 april 2012

Av maria - 3 april 2012 06:58

Ja, det blir rubbade rutiner för mig idag då lilla Nea har fått febran och måste vara hemma från fsk...rubbat pga att jag brukar ju besöka stormarknaden på tisdagar och storhandla...eller så biter jag ihop och tar med henne...hon är ju faktiskt lite sjuk och då brukar hon ju röra sig i slow motion, så att säga, säga åt henne att inte hosta på folk...snart påsk och resten av familjen är också mer eller mindre förkylda i hals och näsa, så det känns som att det blir en snorpåsk, men då finns det ju inte så mkt annat än att sitta inne, snora och äta påskgodis...och ett och annat ägg. Appropå ägg...

Tiggde mig en påskpresent av mamsen igår som förövrigt tänker lämna oss och åka bort över påsk (så då är det inte mer än rätt) och vad är inte mer passande än en äggkokare lagom till äggkokartider...

Lääängtar tll påsklovet då jag slipper jaga upp ungarna på morgonen, slipper tjata och gnata om att sköta skolan och göra läxorna, packa gympaväskor mm...och slipper jaga i säng dom på kvällen...ja, jag kanske kan få kliva ur häxdräkten för en vecka...och ta på mig finklänningen...



 

Ovido - Quiz & Flashcards