Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under juli 2011

Av maria - 18 juli 2011 15:48

Ny header el.vad det heter tack vare min datakunnige dotter...tack Olivia!!!

Behöver jag säga att vi har handlat matvaror idag,nä jag skulle inte tro det...och behöver jag säga att jag har tvättat kläder och framför allt sängkläder idag...inte det heller behövde jag berätta...maskinen och torkstrecket får jobba hårt. Samt gräsklipparen har fått sig en omgång trots att snälla farfar har varit här två omgångar och klippt...det kostar att ligga på topp och vara borta och roa sig...ikväll blir det Lotta på Liseberg fast i Umeå skulle jag tro och jag ska försöka ge mig på att göra en köttfärssås och bjuda ungarna på...känner pressen efter att vi ganska nyss åt deras på topp köttfärssås hos morbror Pop...


  här är han-himself-köttfärssås mästermakaren,sambon Jenny och två av mina barn...(undrar vad Alfred ser måntro)? Den där lustiga fjärilen kanske,med tofs och dom häftiga vingarna...

Av maria - 17 juli 2011 20:27

Nea lärde sig gå på semestern...men använder sig dock ändå mest av sin gamla metod att ta sig fram...



  men nu kan hon iaf...

Av maria - 17 juli 2011 20:01

Och nu är familjen hemma igen...så håll i er här kommer en typ av bildmaraton från Familjen on road...ger:


  strandlek på Hemsöns vackra strand...


ska vi våga...


  ja,det ska vi...


  båtmys...


  lite beachvolley en helt vanlig kväll med fin fina vänner...jag bara älskar utsikten,kan aldrig titta mig less...


  utsikt från berget bakom stugan...vackert utan dess like...


  syskonkärlek på högnivå...


  hos morbror Pop i Falun fick vi se denna lustiga varelse...


  fiskelycka hos Hans i Karlstad


  bad på Sunnevattenland...


  Stockholm med bästa vännerna...


  och snyggaste Måns...


  bästa syskonskaran ever...(jag har redan glömt bort allt bråk)...





Av maria - 11 juli 2011 11:41

Nu packas bilen igen och i eftermiddag åker familjen till stora,stora Stockholm...jag har fin fina vänner som vågar låna ut sin lägenhet till oss (medans hon själv är i Norrland på semester). Det tackar vi ödmjukast för:-) Så håll utkik-imorgon ska vi på skansen och AllSången...Med detta innebär det också att det blir lugn och ro här på bloggen för ett tag,för sen åker vi ju som bekant tillbaka till Hemsön och knyter ihop våran semester säck där för att på söndag återvända till vardagen hemma i vårat gula hus...endel vill åka redan idag (kan bero på en sommarpresent som bara kan utföras hemma på Xboxen). Men den som väntar på nåt gott...Trevlig vecka mina vänner-på återseende:-)

Av maria - 10 juli 2011 17:57

Ja,idag har jag gjort lite och ingenting...först en halv dags vila,sen lite shopping på IKEA och ett köpcentrum med bara pappaanders och småbarnen...skönt men konstigt att inte dra med hela unghögen...man känner sig liksom lite naken när man inte är hela familjen. Men väl hemma så är det samma visa på en gång-tjat-gnat och gnäll... Så att gå omkring lite halvnaken på IKEA var det värt!

Sen har jag upptäckt en ny sida hos mig själv efter 35 och ett halvt år-nämligen att läsa,läsa böcker...vilken fantastiskt skön avkoppling...har redan avverkat en pocket bok och nu fick jag plötsligt nån typ av abstinens,så jag har köpt två pocket böcker till...längtar och väntar tills lugnet har lagt sig...men först en säkerligen god middag på pensionatet jag och familjen bor på.

Av maria - 9 juli 2011 20:32

Ja,jag är helt slut efter en dag på SUNNE vattenland...ändå har jag "bara" suttit och passat väskorna (och endel ungar)...jag är tacksam som haft en del andra vuxna omkring mig...nu har vi avslutat dagen med en fantastiskt god middag på en fantastiskt perfekt placerad altan med utsikt över sjön och stålande sol...ni kan ju bara tänka er...jag säger bara SOMMAR:-) Kanske,kanske får jag med några på ikea i Karlstad imorgon-bara för att kika omkring liksom (det vore ju toppen om pappaanders följde med som chaufför och för att eventuellt lösa ut mig)...men han brukar inte vara kinkig...jag får ju oftast som jag vill:-)

Trevlig afton på er allihopen!

Av maria - 8 juli 2011 21:16

Nu befinner vi oss djupt,djupt inne i dom Värmländska skogarna...eller rättare sagt ca 2mil utanför Karlstad i en röd liten stuga vid en sjö kallad för Blysjön. Där mor befinner sig om sommrarna med trevliga Hans. Barnen fiskar och skuttar omkring på stenarna och pappaanders får stup i ett gå och befria fiskarna dom drar upp. Det är med skräckblandad förtjusning som dom drar upp fiskarna (mörtar). Imorgon planeras det in ett vattenland besök på anläggningen Sunne Vattenland...och det är med skräckblandad förtjusning som jag kommer att delta i...som ni vet ogillar jag ju badhus och dyl. det är lite läskigt tycker jag där i bassängerna...samt att hålla reda på alla barnen så att inget hemskt händer...men vi är ju fyra vuxna som kan placera ut oss på strategiska platser runt om på vattenlandet. Barnen ska ju ha R O L I G T för tusan...men först en lååång natts sömn...tre av ungarna ska få ligga i bastun som Hans har gjort,medans jag,pappaanders och småttingarna får en helt egen liten stuga för oss själva...jag klagar inte direkt,snarare njuter:) Men är det semester så är det...

Av maria - 7 juli 2011 19:28

Äntligen en dator,vi har lämnat våran vackra ö för ett tag och har begett oss söder ut. Första stopp är nu Falun och hälsa på morbror Pop och Jenny (barnens morbror). Efter att ha suttit instängd i bilen i 6,5timmar springer nu barnen omkring som på grönbete...Jag,jag bloggar och väntar på mat som har beställts av barnen...den enda köttfärsås ungarna gillar är morbrors...eftersom det var 2år sen vi var här så var det väl dax att få ge dom det då.

Hemsön har iaf bjudit på vackert väder,trevliga människor och mycket,mycket mera. Imorgon bär det av till Karlstad för att bli uppassad av mor...sen kanske Stockholm för att sen avsluta semestern på Hemsön igen...I like:-)

Vi ses!

Ovido - Quiz & Flashcards