Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 december 2015

Av maria - 28 december 2015 17:45

Efter dep kommer hypomani...ja, ni som har följt mig sen en tid tillbaka vet hur jag funkar nu. Det finns liksom inget

mellan läge. Jag är on eller off...Idag har jag vaknat upp efter det döda och har bakat bröd, städat och tvättat som en gnu. Tagit igen 2dagars insomnia. Jag blir lite less på mig själv att det inte finns ett mellanläge som för vanligt folk. En balans av allting, nä antingen sover jag eller så kör jag på i 200km/timmen plus lite till. Jag säger åt Anders att han ska säga åt mig att varva ner. Men han bara svarar:- Äre lönt, då får jag en smäll. Ja, det är sant. Ingen får säga åt mig att ta det lugnt. Nu har jag iaf gett små kidzen middag dom stora har inte fått ngt ännu, vi kanske beställer tahimat...får se, eller gör varma mackor.

Jag känner mig helt crazy, nu kan jag göra allt ni ber mig, cykla till Malmö tur och retur...bestiga månen, you name it...jag är odödlig-love this feeling...ta den aldrig ifrån mig-snälla...I hate being bi-Polar- its awesame!!! Den texten kommer få följa mig hädanefter. Den säger så mycket om mig.


 


Avslutar med en underbar bild på min underbara unge...som är helt besatt i hockey och fick helt egna skydd i julklapp. Ni skulle fått se hennes utveckling, från att för ca 5-6veckor sen inte kunna stå på skridskorna tills nu när hon fullständigt utklassar dom flesta av oss i familjen. Helt underbart...när hon spelar i en landslagsmatch kom ihåg vem som födde henne  


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards