Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 december 2015

Av maria - 23 december 2015 17:15

Ja, nu är det nära, nära till tomte besök och vi har även i år legat efter i julstöket. Kanske lite extra efter i år av olika annledningar. Jag har idag börjat med lite julbak och julstäd. Sent, jag vet, varken orken eller lusten har funnits. Nu blir det inte bättre än så här, jag får hoppas att tomten inte tänker titta in i garderoben eller under sängen. Då tar hen tillbaka klapparna. Igår glöggmys hos bästa vännerna idag vaknade vi upp till en ont-i-lederna-Alfred. Han fick fyra dagars glädje. Han kunde hänga med kompisarna på nolia, stå på skrillerna och bara va en lycklig 12åring med hockey som största intresse. Han kunde igår gå till våra vänner dock i samma by men när vi skulle gå hem vände glädjen och värken var tillbaka. Kanske var han för het på gröten och tog ut sig lite för mkt eller så är det bara så att det kommer och går...vi vet inte. Vi hade iaf en tid hos en överläkare på barn idag som var den absolut bästa hittills vi har träffat. Hon var påläst och det var hon som berättade Alfreds sjukdomshistoria för oss och vi fick fylla i...hon kändes äkta och närvarande som var så påläst och ville inte skynda på. Tydligen så har det inte tagits alla prover ännu, så hon tog ytterligare blodprover och han ska lämna fem avföringsprover för mera kontroller. Så vi som trodde att allting var kollat så finns det mera att utreda. Hon var fast besluten med att göra allt hon kunde för att hitta en förklaring, men sa även hon att ibland hittar man ju ingen vilket vi redan vet. Men enligt henne kan man göra mera-gillar sånna läkare som är mänskliga och empatiska och ser våran frustration. 


 

Jag har instagrammat om denna underbara fina Krya-på-dig-hälsning från laget och från A-laget. Med autografer både från det egna hockeylaget och från dom stora killarna i A-laget. Ni kan ju bara tänka er vilken lycka för en hockeykille. Vi tackar ödmjukast för denna gest. Han längtar så tillbaka, till kompisarna, träningarna, matcherna ja allt...

Sen har vi ju firat en nybliven 4åring sen sist.


 


Hon fick mkt fint men det bästa va nog ändå dom tre fina glitterstrumpbyxor hon fick. Resten av kläderna gav hon till syrran. Aja, tur det kommer till användning. 

Ikv blire uppesittarkväll med bingolotter och gosaker. 

God jul mina vänner.


 




Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards