Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av maria - 18 januari 2014 19:54

Hej på er...Idag tog jag sovmorgon som vanligt och jag har inte dåligt samvete över det, så många vaknätter och tidiga mornar jag har haft i mitt liv är jag mera än mest värd sovmorgon resten av mitt liv. Kände mig "hög" av glädje och energi när jag klev upp. Och efter frukost satte jag igång operation storstäd, av hall och tvättstuga. Nu ser  man ju att vi har vita ytor under alla kläder. Alfred som hade match idag och även imorgon fick lämna återbud då han satte igång att kräkas och har sysselsatt sig med det idag. Mindre kul. Men då fick jag ha Anders (ja, han heter ju så pappaanders, det börjar bli så jobigt att skriva det), hemma ist än på ladan så han fick ta badrumstjänsten och städa avlopp, ve och fasa så otäckt det är. Han drog upp minst en svart långhårig  katt. Ni kan ju tänka er, tre svarthåriga långhåriga kamrater i en och samma familj, så man kan kanske inte förvänta sig nåt annat än en katt som kommer upp ur avloppet. Nu är det gjort. Hoppas lössen försvann då också  .

Så imorgon får vi "ledigt" känns ju underbart, får kanske ta tag i nästa rum och se vad som döljer sig bakom allt bråte. Å Minnas doktor ringde idag på en lördag, hon skulle åka på semester och jobbade undan innan hon skulle åka, fantastiskt. Hon verkar jätte bra. Prover kommer att tas om tre, fyra veckor på ägg (igen) och på jordnötter. Och hennes blåsljud kommer att kollas upp. Vi ska få tid hos en dietist och få mera kött på benen. Nu håller vi hela handen på att kräkan stannar hos Alfred och inte hoppar över till os andra. Jag har ju nyss sanerat upp efter lössen. Betat av tvätt efter tvätt...renbäddat i säng efter säng...kammat skalle efter skalle...skakat kudde efter kudde...fryst hårborste efter hårborste...dammsugit varje cm efter cm...vädrat mössa efter mössa...och inhandlat mera lusmedel...har jag glömt nåt, påminn mig gärna  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards