Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av maria - 10 januari 2014 21:57

Fredagskväll och lugnet har infunnit sig. Dom små sover och det blir liksom ett helt annat tempo på aktiviteterna då  . Två stora hemma och en stor borta, funkar bra. Det blir en helt vanlig helg i helgen, en innebandymatch och en hockeymatch och allting där mitt emellan. Nånting nytt som vi har lagt till för i år är att pappaanders kommer att vara föräldraledig på måndagar då vi har insett att våra helger består av jobb och inte vila och återhämtning, för att få tid till det. Då dom stora är i skolan har vi dom små hemma, hjälps åt med hushållssysslorna och får en dag till att andas. Vi får se sen och utvärdera om det är värt eller inte. Hoppas det är värt. Allt för att underlätta vardagslivet lite.

Min hälsa är på godväg tillbaka. Nu är jag snart på rätt väg och harvar inte på nån grusig skogs-sidoväg...dock med lite medicinsk-hjälp, men är det nödvändigt så är det...nu har jag orken och energin att ta tag i saker och ting och ska göra det ordentligt och inte på lådsas och halvhjärtat.


 



En helt vanlig kväll efter en lång skol och förskoledag, barnen chillar med sina leksaker. Tripp-trapp-trull...


Trevlig helg!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards