Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av maria - 16 januari 2014 22:50

Vaknade i morse helt förlamad känndes det som. Gav småtjejerna välling, tog in ipad, maccen och lite bananer till sängen och ungarna fick pysa på medans jag försökte komma upp. Men kroppen var som bly...lite rädd för den känslan då jag vet att jag lätt hamnar i koma då. Tillslut tog jag mig upp men beslöt mig för att behålla dom hemma från förskolan då jag kände att det skulle ge mig mera besvär än nytta den här dagen. Vi åt frukost, tände en brasa och fortsatte pysa på. Jag låg i soffan och var en passiv patient i en sjukhuslek. (Mycket sånt nu efter helgens bravader). Dom "kräks" till höger och vänster och sväljer nötter och annat kontsigt. Gjorde nån enkel lunch, och fortsatte mitt soffläge, med nattklänningen på. Det satt på även under middagen. Kvällen gick, sen avslutades den med dunder och brak. Jag inklusive en av tonåringarna är avlusade-check   Tre av åtta sängar är renbäddade-check   Nu återstår bara att luskamma dom som redan sov och renbädda restrerande sängar i morgon. Najs, exakt vad jag hade planerat att göra en fredag. Och, ja just det ta hand om 40 ton tvätt också. Allting ska ju saneras har jag hört. För att inte tala om alla mössor, gud hjälpe mig...giv mig kraft och glädje till detta nöje jag har framför mig...Men jag är inte den som är den...det är rätt årstid att få löss, dom trivs inte i kyla dom där rackarna, så det blir att kasta ut allting i snön och frysa ihjäl dom      


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards