Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under maj 2011

Av maria - 31 maj 2011 20:26

Rapport från en äkta hemmafru i ersmark...inne hela förmiddagen,höll på att gå åt,trött,illamående,regn och griniga ungar-kunde inte bli bättre...tvingade mig och dom griniga ungarna ut på eftermiddagen något gladare då vi alla fått vila en stund. Hämtade upp två av tre skolbarn och drog till en äventyrslekpark...men efter att en gjort den hemska upptäckten att vi inte var ensamma där utan det fanns även spindlar där var det bara att packa in i bilen och dra vidare. Vad ska nu pigga upp den trötta mamman,lite shopping kanske...sagt är sagt...fotbollsshorts och ett par tajts fick det bli...bara roliga ting vad gör man inte för att få bränna lite pengar:D

Sen när vi kom hem ringde kära mor och ville ta med nån av ungarna ut på lite mera shopping,hon tar med sig alla barnbarnen en efter en från då dom har börjat i förskoleklass och köper avslutningskläder,vilket vi alla tackar för-en heldel kläder blir det...först ut blev Olivia...check...en klar för skolavslutning...

Av maria - 30 maj 2011 21:16

Kastar ett getöga på programmet The real housewives of Beverly Hills...vad ska man säga...en fru är tvåbarnsmor och tycker hon är lite smått galen,men i nästa andetag säger hon att hon har fyra- jag förtydligar mig- 4 nannys...två till varje barn. Vilket betyder att jag inom snar framtid skulle behöva inte mindre än tolv-12 nannys, jisses vad mycket folk det skulle vara här,jag skulle ju inte behövas längre...jag skulle ju kunna shoppa,äta praliner och lata mig hela dagen...mmm,vi är alla olika och det är väl för väl...


Det här är min vardag


  skitungar...


  lustiga ungar...


Av maria - 29 maj 2011 18:38

Morsdag med rosor och morsdagstårta som sig bör...med inslag av roliga ställen man kan sova på samt leka på...se var jag fann några av mina fina idag...


  varför lägga sig i sängen för att sova när man kan sitta mellan byrån och skohyllan...


  kökslådan blir en perfekt lekplats,bland burkar,lock och kavlar...vad ska man ha ett eget lekrum till...


 

Av maria - 28 maj 2011 15:52

Måste börja med att hylla unga,söta killar som jobbar på systembolaget...dom är för trevliga. Tänkte köpa lite vin till barbapapa (han ska inte behöva lida för min skull inte),väl framme i kassan frågar den bra mycket yngre lite halv söta killen efter legitimation-ja,tack sa jag...jag kanske inte har förfallit 10-20år,jag kanske har blivit 10-20år yngre:) Det var dagens bästa...


Dagens sämsta, dock ändå trevligt är att tjejerna är nyklippta,jag 800kr fattigare...dyrt med barn det här...tänkte inte på det...


Nu blir det snart lördagskväll och allt vad det innebär...god mat,läskedryck och karameller i massor:)


Kommer ni ihåg den här mojängen...


  ...den gamla hederliga telefonen...

Av maria - 27 maj 2011 09:16

Japp,då var det veckans bästa igen...fredag. Skolungarna har droppat av en efter en,nyss åkte den sista iväg...äntligen är det min tur att sitta vid datorn en stund. Man får passa på medans de små är fyllda med välling,korvmackor och diverse frukt...

I går kom barbapapa


 


hem (ja,pappaanders nya namn,jag kan inte riktigt själv förlika mig med barbamama ännu så jag forts.under mammamaria)och han var så nöjd. Han hade gått igenom hälsoundersökningen med stämpeln UA i pannan...kul för dig tänkte jag...en annan har väl förfallit en 10-20år redan...men då har ju han hela tiden stått på sidan om under alla dessa graviditeter och förlossningar...nån måste ju ta smällarna så att säga.

Tillsaken hör att strax efter denna lyckade hälsoundersökning kommer barnen in och frågar barbapapa:-Varför har du en rullator i bilen???


  Ja,det undrade jag också...han är lite av en saksamlare (skräpsamlare) den där barbapapa och hans förklaring var att han tänkte göra en lådbil till barbabarnen...jag vet inte,eller om det var hälsotants/farbrorn som skickade med den hem med honom...med motiveringen:-Det blir bäst så här...

Av maria - 26 maj 2011 07:48

Våga fråga var temat igår kväll...


Alfred 7år:-Mamma,hur kom fröet in i magen?


Mammamaria 35år:-Hmm...det får du lära dig när du blir större.


Alfred 7år:-Får jag,hur då?


Kan dom inte ta det på skolan tycker jag,och när dom ändå håller på kan dom ju dra det där med blommor och bin också...det blir liksom mera trovärdigt om någon annan än jag föreläser om sånt...(jag kanske ska vara med på samma lektion).


Senare på kvällen


Pappaanders 42år:-Vad händer med alla dina ägg nu när du är gravid,samlas dom bara på hög och du kommer att vara fertil tills då du är 90år (med lite skräck i rösten)? 


Mammamaria 35år:-Ingen aning...sen tänkte jag tyst för mig själv. Men då jag är 90år då är du 98år så risken att vi håller på den typen av aktivitet är lika med noll skulle jag tro...

Av maria - 25 maj 2011 10:00

Tack så hemskt mycket för alla gratulationer och roliga kommentarer...ska försöka svara på endel så gott jag kan...fröet känner sig iaf välkommet nu...trots allt efter min tvekan hit och dit...


* Jo,vi har annat att göra också...igår hade jag faktiskt köpt hem en skvallertidning:) ha ha...


* Familjen Annorlunda...varför inte...bara jag slipper att vara med på tv så...


* Sen hade vi ju det här med bilen,jobbigt att inse att våran 7sitsiga minibuss blir för liten...men inget nytt bilköp...jag vägrar,pappaanders får ta "moppen" (Alfred blir galen när jag säger så-Det är ingen moppe,det ÄR en motorcykel,mamma) Ja,ja,same,same...han får iaf åka på något annat...


Av maria - 24 maj 2011 20:48

Erkännandet...beslutet...ja,jag hade ju lovat att berätta när jag tagit mitt viktiga beslut...och tro mig det har varit S V Å R T...Jag har fått en hyresgäst eller en inneboende kan man säga...Men vänta,stopp innan ni tänker och tycker en massa låt mig få förklara hur det har gått till...eller det vet vi ju,men jag gör ett försök iaf...Eftersom jag inte verkar hitta nåt preventivmedel som passar min kropp och metoden vi använt inte är den säkraste så här med facit i handen så är vi här igen...jag må ha varit stor i munnen och sagt att jag ska ha många barn och tro mig vi har många barn...men efter ett besök på kvinnokliniken och några veckors funderig har vi nu tagit ett beslut...det ser ut att komma en sexa beräknad till den 31/12=nyårsafton,men eftersom tidigare hyresgäster kommit före utsatt tid så kan jag med säkerhet säga att det blir i mitten på december,lagom till julafton skulle jag tro...Det må vara tidigt ,men nu vet barnen,nu vet ni, nu slipper jag hålla andan och slippa slingra mig hela tiden varför jag inte häller upp vin i glaset på fredagskväll  

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards