Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av maria - 23 maj 2011 08:33

Hur gör man när man vill få till lite egentid med maken,vill äta gott,gärna gå på nån restaurang men har fem små apor,nej jag menar barn hemma...? Jo,finurlig som jag är,stoppar i säng dom fem små barnen,åker på stormarknaden och handlar det som behävs till en supe lite tapas inspirerat...ber maken blunda och dukar upp,tänder lite ljus,tar fram vinglasen,väntar och väntar på att dom fem ska somna...tillslut... 22.30 är det helt tyst i boet och makarna kan äntligen slå sig ner...mysa,äta,prata,skåla (ja, det var vatten i glasen),umgås fyra ögon emellan utan att någon ropar färdig,utan att någon skriker för att tallriken är tom...ja,det var alldelens för bra, det var helt underbart...en helt vanlig söndag...


Så här såg det ut-så enkelt men ack så fantastiskt...



  Ger er ett smakprov från pianobaren...kom gärna nån fredag och lyssna på hela hennes konsert...


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards