Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av maria - 20 maj 2011 20:04

Mamsen har just satt sig på hojen för att trampa hemmåt...efter en fantastiskt god grillmiddag hos oss (om jag får skryta lite). Allting frid och fröjd...hon har med sig en flaska vin och fredagsmyset kan ta sin början...


  Mamma smakar lite försiktigt på vinet och utbrister:-Men vad konstigt det smakar det smakar så sött,men det kanske är majsen,den är ju så söt...

Jag tar en klunk och konstaterar:-Men,mamma det smakar ju som det man dricker på julen-G L Ö G G

Mycket riktigt,tanten har fått med sig en flaska glögg,hur det hamnade i vinflaskan är en annan story,men inte helt omöjligt...så God Jul gott folk.

Hon hade även med sig en present till den blivande ettåringen...



Vad gömmer sig här måntro? Det får ni se på söndag,men en ledtråd ska ni få-nåt som kommer att underlätta semestern för oss föräldrar i hushållet...

Har även dragit slutsatsen att lillflickan tål inte allt för mycket mjölk,efter några dagar med mjölkkost så har exsemen, utslagen kommit fram på flickans hud och magen knorrar...och jag som var så lycklig...bara att återgå till den mjölkfria kosten igen:( Nä,nu ska vi fira färdigt julen,är nån sugen på lite glögg finns det här...

Av maria - 20 maj 2011 13:38

Nu är det helg,solen skiner över huset och det ska jag och barnen fira med detta underbara sommriga...


  jordgubbar-melon-och ananas...en liten gräddklick på toppen och vi kommer att stråla dagarna igenom 

Har förövrigt varit och S T O R-handlat idag. Fyllde en sån där extra stor kundvagn till bredden,nästan så att jag skulle ha fyllt en till...men nu ska det väl räcka i några dagar iaf. Efter vi har firat med det goda börjar helgens alla aktiviteter,jag ska skjutsa Elsa till pianot,i morgon blir det baka till ettårs kalas och tvättning av hus,på söndag blir det fotbollsmatcher samt fira ettåring. Vi ser ut att ha att göra den här helgen också:)Trevlig helg mina vänner.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards