Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under april 2011

Av maria - 29 april 2011 13:04

Dax för en uppdatering.Dagen började helt galet,helt olikt våra vanliga fredagsrutiner. Pappaanders var hemma på morgonen och barnen kom ner en efter en och alla var lika förvånade-Varför är du hemma??? Han skulle på skyddsombudskurs idag,man kanske får hoppas dom tar en snabb kurs i det där andra skyddet också,när dom ändå håller på:) Jag och småttingarna hamnade på ett bröllop idag-det är inte varje dag man går på bröllop,särkilt inte ett kungligt...det bästa av allt jag sitter i ett par säckiga trasiga jeans samt en fleccetröja...går ba fint. Nu har jag bokat en panik klipptid,sökte med ljus och lykta efter barnvakt,som tur är har jag ju stora barn som får extra knäcka direkt efter skolan...(jag får väl muta med en glass el.nåt)...det lider mot helg och valborg...

Av maria - 27 april 2011 13:27

Nåt har hänt,jag går liksom på sparlåga nu,är sjukt trött och orkar inte riktigt uppdatera mig riktigt varje dag(jag skyller på pollen i luften och jag laddar väl inför sommaren,då ska jag minsan inte gå på nån sparlåga inte)...men ska göra mitt bästa:) Här kommer iaf dagens utflykt med Öf som vi hänger på om dagarna-Gammlia here we come...


utflyktsladdad kille




Öppnaförskoletanterna eller tjejerna


   


sandgropen eller grusgropen


 


liten utforskar


 

 

och efter en svår tips promenad belönades endel med en skatt


 

någon valde en zebra


 

Av maria - 25 april 2011 19:54

Lycka är


 

att få gunga...


Lycka är


  att sitta på ett tak...


Lycka är


  att åka cykel och äta ballerina kladdkaka...


Lycka är när det är vår och snart sommar-livet blir så mycket enklare ,man kan bara glassa runt på en räkmacka liksom...

I kväll har vi haft besök av far min,det är inte ofta vi ses men i bland så...och självklart är det matkrav,ska han komma på besök får han minsann bjussa familjen på lite mat...och han är ju ganska lydig så...mätta och belåtna blev vi...


Av maria - 24 april 2011 20:56

Helgen har ju bjudit oss på fantastiskt väder . I går var vi ner till ö-viks trakterna och träffade lite släkt...till Alfreds stora förtjusning fanns där en mini motorcross,inte mini moppe som jag kallade den för...blev tillsagt ett antal gånger att jag benämnde den med fel namn...sorry...efter mycket mekande fick dom äntligen igång den och lyckan är ett faktum...


  Mamma:-Jag har alltid velat köra en mini motorcross,och nu har jag äntligen fått sitta på en...det är kärlek...


  Lycka är...



  Vi fick även hälsa på hos ugglemor i holken...


  Och som sig bör målades det ägg på påskaftonen:)

Av maria - 22 april 2011 14:49

Vanliga fraser i mitt liv just nu eller från någon annan överårig i familjen,och med det menar jag nån som inte stoppar allting in i munnen...

-Nej, Nea,nej...inte äta på en pistol...lego svärd eller dyl.

Nu snackar vi små lego pistoler som passar perfekt i en bebis mun...


Förövrigt blir bebis i fråga 11 månader idag...:- Åh,ska vi fira det,med presenter. Frågar Alfred.

Elsa:- Men, Alfred vi firar ju inte precis om du blir tex 10 år och 1 mån...gissa hur mycket leksaker du skulle ha haft i ditt rum då...så sant,så sant... Glad Påsk gott folk...Glad Påsk!

Av maria - 21 april 2011 19:42

Hipp hipp hurra för våran fina Arvid ida...oj,vad vi har firat...vi spridde ut på det hela och har hållit på hela dagen...först ett paket på morgonen,sen flera till lunch då pappaanders kommit hem från jobbet och farmor och farfar kom på lunch besök...sen fortsatte det hela med kusinerna och tillhörande föräldrar på middag. Arvid tackar och bockar för all uppvaktning.


 

nu var det ju tre år du fyllde...


  hmm...vad gömmer sig i detta stora paket måntro...


  jo,denna fina sparkcykel,tältet blev också en snabb favorit...äntligen har man nånstans där man får vara ifred...inga föräldrar som kommer och stör en iaf...då fastar dom i tunneln...mohahahahahaha...


  då ska vi se,tre du sa,tre det va...


  orkar man inte åka till fotbollsplanen går det lika bra att ta sig en match på hemmaplanen...i mini,petit format...

Nu ser familjen fram emot fyra härliga lediga dagar,och mammamaria har redan paxat samtliga fyra dagar som sina sovmorgnar...oj,vad utvilad hon ska vara på tisdag...eller inte...


Av maria - 20 april 2011 10:50

Tar tre djupa andetag innan det blir dax att fixa lunch till mina fina sju...vaknade upp med sju sovandes barn i mitt hus...två i min säng,fem på övervåningen. Eftersom vädret inte var som jag hade förväntat mig tog jag ett snabbt beslut,jag lämnar tre nyvakna wii-spelande pojkar och tre sovandes brudar hemma,packar med mig bebis och åker och handlar...jag älskar stormarknader som har allt under samma tak. Passade på att köpa födelsedagspresenter till min fina treåring to be

i morgon...han blir ju glad för allting så det var inte så svårt att få ihop...

Hemma hade några ätit frukost,några hade nyvaknat och köket...mitt kök...men nu har jag återställt det i sin vanliga form...fick ett ryck på affären och köpte med mig en skvallertidning hem,jag undrar när jag ska ha tid att läsa den...det är ju semester snart  ,idag måste jag baka en tre års kaka... 

Av maria - 19 april 2011 14:20

Det kommer och går barn med jämna mellanrum...just för tillfället är det bara jag och små kidsen inne...altandörren står på glänt och jag har serverat (sju st) tror jag att det blev på lunch,några åt grillad korv medans andra hellre önskade nudlar,tur att mammamaria är flexibel...detta är påsklov...jag har inte ägnat mig åt något mycket till städning,endast min vanliga tur med slangen efter små skor som springer in och ut samt efter dom jag släppte lös i mitt kök...terapi.


  nu är sommaren nära,när denna stora har kommit fram i sin helhet


  arvid tyckte gräsmattan behövde klippas,även lite snö också


 

han är påhittig denna där snart tre åringen in da house...-Titta mamma,jag har tagit på mig Affes benskydd. Dom passar perfekt,om han får säga det själv...med betoning på perfekt. Skit nöjd!

Mmm,ännu är inte denna dagen slut,jag kan lova att det hinner hända en hel del till innan jag kan krypa ner till kojs och få min skönhetssömn...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards