Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 april 2011

Av maria - 1 april 2011 11:56

Fredag=skön känsla i kroppen men ist är jag en aningen arg och upprörd...måste bara få spy lite skit...Fick ett samtal i morse från skolsköterskan...-din dotter har lite för mkt övervikt...ja,och...hon äter mycket mat, observera ordet mat,ej sötsaker och snask...hon rör på sig mer än nån annan i familjen och har väl den kroppen att hon lägger på sig lite extra...men jag har inte dåligt samvete över vad jag ger henne för mat,den är nyttig och hemlagad,godis,chips och söta drycker gottar vi i oss på helgerna-vem gör inte det,hon får "bara" fika 2mackor till mellis och sällan gosaker mitt iveckan,hon fikar sällan på kvällen utan tar oftast bara en frukt...skolsköterskan hävdar bestämt att vi måste dra ner på potionerna...fine ok...ska bli men jag tror inte det ger nån skillnad...hon tror annars att hon inom några år kommer att ha kraftig övervikt...Ja, kan hända om jag släpper loss och börjar ge henne allt onyttigt i världen samt förbjuder henne att röra på sig-Nä,-sluta hysterin om fetma på barn,det ger med sig...ska vi inte lära barnen att vi är alla olika och duger som vi är-Du är fin som du är min fina dotter  

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards