Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 april 2011

Av maria - 10 april 2011 15:01

När jag klev innanför dörren såg det ungefär ut så här...eller det såg precis ut så här...


 


sen jobbade jag mig vidare in i huset och möttes av det här...


 


men det var det värt,för jag,pappaanders och småttingarna hade varit på strömpilen och förlustat oss...shoppat och fikat på kaffe...när hände det sist,att vi satt sida vid sida över en kopp kaffe...hmm,låt mig tänka...typ 13 år sedan innan Olivia kom. Ingen som ropade färdig...eller liknande (fast Elsa ringde faktiskt på mobilen och sa:-mamma,Alfred sitter och skiter och kan inte torka sig.Då sa jag bara,:-Då får han sitta där, vi kommer hem om ca 1timme).

Av maria - 10 april 2011 07:41

Ho ho,någon av mina läsare som har en instruktionsbok om hur man programmerar om bebisar...idag skojade hon till det och vaknade 05.35 

Kan det vara så att man kan lämna in henne,att man har nån typ av 1 års garanti, typ "bebisgarantin" Lämna in din bebis på service,så programmerar vi om henne om hon inte uppfyller dina förväntningar...Nej,det låter hemskt...men kan inte låta bli att tänka tanken,då skulle jag även ställa in henne på att: sluta äta från sopskyffeln,inte riva och slita i allting samt eventuellt bajsa lite mindre,det går åt så onödigt mycket blöjor...

Nåja,fantisera mera...i går kväll var vi hos dom bästa av dom bästa,åt godaste grillat,fick den godaste citronpajen och mycket glada skratt   Tack kära vänner,nu börjar grillsäsongen...


För att jag inte ska glömma bort hur söt lillasyster är och sluta fantisera kommer här några bilder,till hennes fördel


 

  tagna av storasyster Olivia på deras utflykt häromdagen:)

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards