Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Erkännandet...

Av maria - 24 maj 2011 20:48

Erkännandet...beslutet...ja,jag hade ju lovat att berätta när jag tagit mitt viktiga beslut...och tro mig det har varit S V Å R T...Jag har fått en hyresgäst eller en inneboende kan man säga...Men vänta,stopp innan ni tänker och tycker en massa låt mig få förklara hur det har gått till...eller det vet vi ju,men jag gör ett försök iaf...Eftersom jag inte verkar hitta nåt preventivmedel som passar min kropp och metoden vi använt inte är den säkraste så här med facit i handen så är vi här igen...jag må ha varit stor i munnen och sagt att jag ska ha många barn och tro mig vi har många barn...men efter ett besök på kvinnokliniken och några veckors funderig har vi nu tagit ett beslut...det ser ut att komma en sexa beräknad till den 31/12=nyårsafton,men eftersom tidigare hyresgäster kommit före utsatt tid så kan jag med säkerhet säga att det blir i mitten på december,lagom till julafton skulle jag tro...Det må vara tidigt ,men nu vet barnen,nu vet ni, nu slipper jag hålla andan och slippa slingra mig hela tiden varför jag inte häller upp vin i glaset på fredagskväll  

 
 
bror

bror

24 maj 2011 21:39

Grattis då, penta-mom! (På väg mot hexa-mom :)

http://popq.se

 
Ingrid

Ingrid

24 maj 2011 22:09

Men Maaaaaaaaaaaria! GRATTIS :) You are amazing. Kram vännen...& Anders...& alla syskon!!!

http://www.lifeofingrid.blogg.se

 
Ingen bild

Svägerskan

24 maj 2011 22:49

Grattis!! Hälsa till min bror och alla (mina barns) kusiner också!

 
Skruttans mamma

Skruttans mamma

25 maj 2011 11:09

Men guuud! Nu gråter jag... Alltså av glädje! Så kul!!!!! Stort stort grattis!! Nu blir vi ju föräldralediga ihop igen nästa år. :-)

http://litenskrutt.blogg.se

maria

25 maj 2011 13:42

Ja,ha ha...jag kunde ju inte låta er vara hemma utan mig:)

 
Ingen bild

Jessika

25 maj 2011 11:59

Grattis, grattis! Då blir det bebisträff hos dig till våren då :)
Kram

maria

25 maj 2011 13:41

Ja,självklart blir det det...

 
Ingen bild

Pia och Christer på FSK

25 maj 2011 13:37

Grattis till sexan, 5 till så har du ett 11 manna lag...
:-)

maria

25 maj 2011 13:41

Ja,jag har sagt det förr och ingen tror på mig numera,vilket jag förstår,men det blir I N G A flera-kastrering nästa:)

 
Ingen bild

Pia

25 maj 2011 15:20

Man ska aldrig säga aldrig vännen... Stort grattis iaf... Nu blir det en pojke...

 
Ingen bild

Annika

2 juni 2011 20:26

Men era galenpannor :) Ni måtte vara välsignad. Jag kan bara buga och säga ett stort grattis till er. Nellys kommentar när jag berättade var: hoppas att de ska vara med i familjen annorlunda - då ska jag hälsa på!

maria

3 juni 2011 10:21

Galenpannor,jo tack jag vet...Anders kanske får sova i eran bastu framöver...Kom gärna och hälsa på även om vi kommer att vara en familjen annorlunda eller inte:)

 
Ingen bild

Anna

11 juni 2011 08:06

Hade helt missat detta inlägg!!!! Men jag misstänkte det när jag hälsade på :)
Grattis och lycka till!
Kram på er alla

maria

11 juni 2011 14:57

Ha,ha...hade jag ökat i vikt måntro...

 
Ingen bild

fru persson

19 juli 2011 01:21

God natt på er!
Hörde att ni har 3 st här på Stjärnvägen i natt. en av dom ligger då här och snarkar så att tältduken fladdrar. Super fina semesterbilder! tack för att vi fick dela vissa av dom med er. Löv you

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards