Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 april 2015

Av maria - 15 april 2015 17:47

Asså idag, vilken skön dag. Jag fick med mig mamsen på stan vi skulle köpa födelsedagspresenter till det kommande 7års barnet...men först hamnade vi på...


 


Drack varsin mega stor kaffe och delade på en smörgås, samt hann prata om allt mellan himmel och jord. Tack mamma  

Efter det finkammade jag Umeå city på dess butiker från golv till tak. Gick på toa flera gånger där toan spolar av sig själv då man stiger upp, snart behöver man väl inte torka sig själv i röven längre, en liten hand kommer farande och torkar fiffin/muffen/snippan eller vad hon heter, drar upp byxorna och öppnar dörren. Jag gick in i varenda butik jag ville, utan barn, utan man utan mamma, utan kompis...bara jag. Jag kände och luktade på alla kläder jag gick förbi. Provade endel och kom varje gång lika besviken ut ur provrummet svettig under axlarna och paniken för att ingenting passar, är för dyrt eller bara SKRIKER :- ta med mig hem till din nya vår och sommargarderob. Och jag SKRIKER tillbaka:- JA eller NEJ! Du kostar för MYCKET pengar! 

Jag åkte bussen hem, gör sällan det.


 


Men jag kanske ska börja göra det lite oftare. 

Jag:- En enkel resa, tack!

Bussgubben:-Vuxen!!!!!!!!!!!???????

Haha...ja ba typ:- Nä, en pensionärsbiljett!!!

Eller barn kanske, vad tänkte han.

Jag tänkte skoja lite med gubben och sa

:- Eller det spelar ingen roll!

BG:- Jo, det spelar roll, barnbiljett kostar 10kr och vuxenbiljett kostar 32kr...(läses med svenskabrytning så får man riktiga feelingen i händelsen).

Haha igen, fattar han inte mitt skämt eller...

Aja jag betalade för en vuxen och åkte hela vägen hem med ett stort leende på läpparna. Ikväll ska jag iaf färga mina gråa hårstrån  vuxen som barn jag är...


 


Har kört min kille till den sista hockeyträningen för sässongen både vemodigt men skönt, nu är våren och sommaren på intåg och fotbollen är i fullgång...

Dom ska dessutom få träffa och lira lite med TRE KRONOR! Jajjemen, det stämmer...dom är i stan för den kommande landskampen mellan Tre Kronor och Tjeckien  som vi ska gå och se på fredag!!! Det får bli mitt hockeyavslut för den här sässongen.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards