Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av maria - 28 oktober 2015 18:58

Åh måste göra ngt annat än att plugga en stund. Fredag den 30:de närmar sig med stormsteg. Har suttit på skolan idag med några kamrater och funderat och undrat över livsviktiga ting så som dom olika smittvägarna, skillnaden mellan gerontologi och geriatrik. Fallolyckor, olika desinfektions vägar, Vad är egentligen MRSA, MRB, ESBL, olika renhetsgrader, vad häder när jag blir gammal, rutiner vid ett besök hos en B,C eller HIV smittad patient och mycket mycket mera...Jag äter-dricker och sover baciller och basala hygienrutiner...tvättar händer som aldrig förr och plastar om överbliven mat på stuberten och in i kyla. Handspritar ungarna och hostar och nyser helst ej...nä för det kallas för droppsmitta...och är en av smittvägarna. Efter skolan åkte jag direkt hem till mami och stängde in mig med hennes MAC och läste och skrev, har lite svårt med studie-ron här hemma på något sätt. Men nu är jag hemma och tittar på mina barn då dom ser på tv och längtar tills vi ska krypa ner och lukta på varandra och byta baciller. 

Dom har haft spökfest på förskolan och det var spännande må ni tro, spökvandring i både mörkt och ljust rum så att man fick försäkra sig om att det inte fanns ngra spöken och häxor. 

Kommer hem till en ynklig, hostig man som jag får ta hand om lite extra, men inte nu det har jag inte tid med, han får vänta tills efter fredag, då ska jag koka te och stryka på kinden och vara en god fru.


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards