Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av maria - 18 oktober 2015 18:13

Nu är heeelgen schluuut, aj aj vad fort det har gått. Vi har myst och vilat. Googlat och varit på skridskoskola och umgåtts med tokstollar...Allt är lika roligt, nästan...

Anders har googlat och googlat och kartlagt Alfreds liv sen ca 4års ålder...alla hans sjukdomar och förlopp har kartlagts noggrant in i minsta detalj. Jag hade ju kommit fram till en åkomma eller diagnos och Anders har nu kommit fram till en annan.

Enligt honom tyder allt på en följdsjukdom efter magsjukdomen körtelbuk som han låg inne för i våras. En bakterie som kan orsaka en ledsjukdom/reumatism som gör att man får jätte ont i leder som höften/bäckenet, knän fingrar och dyl. Alfred har ont i ljumskar och knän samt i ena tummen. Han går på kryckor och kan inte träna, delta på idrotten i skolan eller springa/cykla med kompisar. Vilket man lätt kan räkna ut är en stor omställning/besvikelse i livet från att ha tränat 6 dagar i veckan förutom idrotten och hängt med kompisar där emellan. Det är ju såklart jätte jobbigt att se den drastiska förändringen hos ett barns livsstil men framför allt är det jätte jobbigt för honom. Trots det har han humöret uppe och är fast besluten att komma tillbaka till hockeyn och det han lever för. Vi kommer givetvis oavsett om det är övergående eller bestående/obotligt stötta honom och hjälpa honom till det liv som han brinner för-hockeyn. Nu provar vi oss fram, jag kör honom till och från skolan och han kommer hem och hankar sig upp på sitt rum. Jag ljuger om jag säger att det inte svider, för det gör det...livet är så orättvist men aldrig omöjligt. Jag tror att han det på det sättet...Jag är sjukt tacksam och glad att jag mår så bra som jag gör nu annars hade jag nog aldrig orkat med detta. 2 barn som behöver oss lite extra mycket nu samt 4 till som måste få sitt. I morgon blir det provtagning och läkarbesök för Alfred och på onsdag ett möte med sociala för ett annat barn. I morgon börjar jag skolan, är redo, trött och nervös.

Helgen avslutades med skridskoskola för Nea och hon är super, duper duktig och lär sig mega fort...


 


Tack för i helgen.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards