Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

ligger på toppen...

Av maria - 1 juni 2014 22:25

Jag mår toppen. Det var jätte längesedan jag kände så här. Är glad, nöjd och tillfreds med livet. Förutom att jag vill ha det lilla extra...det måste hända nånting. Jag föreslog idag att vi skulle ta en sista minuten, bara jag och pappa...men han nappade inte. Mamma får komma och bo här med barnen...han lyssnade fortfarande inte på mig. Då hotade jag med att ta med någon annan på resan, då bara tittade han på mig, längre än så kom vi inte...det blir ingen resa, jag får sola i Sverige-land...bada i våran lilla pool när den kommer upp...måla naglarna, ta på en sommarklänning, solbriller dricka en paraplydrink och låta ungarna dansa disco på altanen en varm sommarkväll. Närmare utlandet än så kommer jag inte  Någon av dom stora kidzen kanske kan klä ut sig till giraff eller nåt så får vi den där riktiga charter känslan. Jag älskar mig själv när jag får dom här fin fina ideerna, dom gör livet mycket roligare...jag känner mig berusad av livet och behöver inte sova känns det som, jag har sovit i veckor nu så nu är det på tiden att hålla sig vaken. Jag kan babbla på natten lång men min kompis vill väl sova, så jag får lägga på här...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Ovido - Quiz & Flashcards