Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av maria - 12 augusti 2014 18:28

Idag har känt mig som en riktigt dålig mamma. Låg till elva imorse-förlamad. Stiger upp-äter en skål yoghurt. Barnen ska ha lunch. Anders jobbar med något så jag ger Minna kalla blodpuddingsskivor, ja hon ville ha det på det viset. Inte mig emot. Nea vill ha en Billys pirog- 1 min i micron-gilla. Arvid äter sin första måltid på fritids och dom stora sköter sig själva. Sen åker pappaanders på jobb igen och jag blir kvar hemma med kidzen. Förlamningen är oundviklig, lägger mig på soffan och tar mig inte en cm...barnen är lösa och jag är helt oförmögen att leta åt dom. Skickar ut Arvid som är inne på en tur att leta efter sina systrar. Så om mågra grannar läser detta och tycker mina småtjejer varit påträngande så är det inte deras fel utan deras morsa som inte varit i sina sinnens fulla bruk idag.
Färdiga fiskpanetter till middag och först ut en träning och nu väntas en match. Jag hoppas fått tillbaka orken till imorgon.
Vi tror oss veta varför denna vändning, jag har lyckats glömma ta min medicin säkert tre gånger den här månaden vilket resulterat i min dep och enorma trötthet...samt att jag ligger vaken om nätterna...Igår tänkte jag vara steget före mig själv och gick och la mig redan kl 22.00...tror ni jag somnade...det tror inte jag att jag gjorde. Supertrött, med en hjärna på högvarv...undrar om den går att stänga av, ska testa ikväll.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards