Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av maria - 4 augusti 2014 20:57

Kastar ena ögat på Lotta på Liseberg och andra ögat surfar runt på mobilen. Riktigt skönt. Idag tog vi dom tre små och åkte till stranden, första gången i sommar om man inte räknar med då vi var i stugan. Men då bor vi ju på stranden så det är svårt att komma ifrån. Barnen badade och vi tittade på, sen stoppade vi in dom och halva sandstranden i bilen för att åka hem och förbereda för pappaanders födelsedagskalas. Surströmming eller hamburgare bjöds det på. Nu är man som vanligt propp mätt. På strömming och tårta.

Min nya almanacka har kommit, det betyder att hösten lurar runt hörnet. Jag har stora förväntningar på mig själv och ser framemot att börja arbetsträna och komma tillbaka till arbetslivet. Nästa vecka börjar Arvid sin inskolning på fritids så vardagen är ett faktum. Jag ska lyssna på kroppen och skynda långsamt. Det får kosta , pengar är mycket och underlättar men det är inte värt en sjukskrivning till...hälsan går före allting annat. Och min familj. Min familj ska må bra. Nu ska vi njuta sista veckan tillsammans. Den här sommaren har gått i rasande fart.

Nea sov med en häst igår. Den tog upp halva madrassen. Noga då...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards