Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av maria - 19 augusti 2014 17:31

Kväll och mitt huvud börjar sakta, sakta på att lägga av...as trött. Efter en helt galet galen natt och morgon önskar jag mig själv en lugn och fridfull natt. Vackarn ringde i vanlig ordning kl 06.00 och jag steg motvilligt upp. Gick halvnaken och halvblind upp på övervåningen för att väcka pappa som sussat där halva natten. Och cirkusen är igång...1 ligger kvar i min säng, 1 kommer upp och ockuperar toan som vanligt med att sitta och bajsa i typ 30minuter (Arvid, inte Anders)...

Sen kommer 2åringen yrvaket upp och ropar välling innan hon fått upp ögonen, ett alarm går på övervåningen typ som ett brandalarm och jag ska så smidigt och snabbt som möjligt få av det innan grannarna vaknar. Han på toan är klar, nästa på övervåningen vaknar, han som kräktes under natten. Klär på två ungar samtidigt som jag försöker få på mig annat än bh och trosa...gör frukost till förskoleklassgluttaren som får fel kaviarbokstav på mackan och jag måste göra ny...2åringen vill ha frukost och ska göra allting och då menar jag allting själv, tar en tid och evighet...slickar på smörkniven, och suger på juicetillbringaren, häller ut sitt glas och nyser i smöret...jag springer mellan sovrummet, köket och bsdrummet med en kaffekopp...fyraåringen kommer äntligen upp, ungefär 20minuter för sent och det är bråttom, hon har hemskt morgonhumör och måste smekas medhårs, finns inte tid till det, så jag frångår mina principer och hon får äta frukost i soffan...det är n bra dag, hon är medgörlig...försöker borsta tänderna på mig själv och kidzen, tar fel tandkräm och skadan är ett faktum...lirkar och försöker muta och får tillslut alla ut till bilen. Springer in igen och väcker 14åringen som jag har glömt bort i vimlet. Nu kommer dagens absoluta värsta utmaning, att få in alla i bilen utan bråk-omöjligt, det ska alltid förhandlas om platser...hurvida vem som ska spänna fast bältet eller inte. Kan själv osv...Nu är jag redan svettig! Kör och lämnar småtjejerna på sina olika avdelningar...kör Olivia till skolan typ på andra sidan stan, kör tillbaka till Ersmark och är med på Arvids upprop...smyger iväg för att hämta Elsa som förhoppningvis är klar och ska köra henne och hennes kompis till sin skola och upprop. Glömmer kompisen och får vända efter vägen...

Äntligen hemma med min sjuke Alfred och vi ser film och slappar...Sen utspelar sig cirkusen igen fast bakvägen, nu ska alla hämtas. Middag och Arvid ska 17.00 vara på fotbollsträning-spöregn. 

Min läkare ringer som alltid vid tidigare tillfällen kl 16.45 och vill att jag ska ta nya prover då jag dras med biverkningar som vi vill kolla upp...han ska även skriva ut insomningstabletter så jag slipper ta mina sömntabletter som jag har då jag inte mår bra av dom dagen efter, som jag ska ta nu i några dagar då jag inte sover mera än tre timmar per natt. Jag är helt enkelt för speedad för att slappna av...hjärnan jobbar på högvarv och lite till...Imorgon kommer nästa utmaning, ska lämna första gänget strax före kl åtta...önska mig lycka till...


 


Av maria - 19 augusti 2014 06:18

Godmorgon, det tar sig...dryga 3,5timmars sömn blev det inatt. Lyckades somna vid 01.00 för att sen bli väckt ca 30min senare av att någon hysteriskt skriker PAPPA, från övervåningen. Och när jag lyssnar lite extra hör jag också hur någon kräks i panik. NEJ, varför...stackars Alfred...han klagade på morgonen att det kändes som att han skulle få migrän. Vi får hoppas det var det , men det blir ju inget upprop idag iaf. Sen tog det ju ett bra tag innan jag somnade om, tre kanske. Jag fick en ny sovkompis också. Olivia kom ner till mig, och pappaanders fick ta hennes säng. Får se hur många fler nätter utan sömn jag klarar innan jag stupar.

Nu ska jag upp å koka mig en sån här kopp...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards