Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under mars 2011

Av maria - 15 mars 2011 20:28

 

...denna fina röda bukett fick jag idag...det var den här dagen den 15 mars som vi stötte på varandra den där lördagen på den där dansen på den där restaurangen som var så populär det där året...14år senare sitter vi här nu,5barn senare...lika, lika kära  är det inte tuttinuttigt så säg...nåja,det var då,nu är nu...ska nog ta och fira med lite glass sen till mitt favvo program Desperate Housewives. Har en stortjej liggandes i soffan med öroninfammation-trodde det var småbarns sjuka som mest.

I morgon blir det mera kulturella ting,då mormorn (hon har ett finger med i spelet igen) har bjudit med mig och stortjejerna på teater...vardagslyx igen...känns som att jag kan vänja mig med det här livet lätt som en plätt...

Av maria - 13 mars 2011 20:46

Familjen har haft sin första grill-lunch ute idag


  som ni kan se grillades det hamburja=hamburgare


Mamman lämnade över ansvaret och kontrollen till pappan (vilket han fixar galant) men jag misstänker att mamman tycker det är jobbigt att lämna över...dom ska bla stöka och böka i hennes kök...jobbigt,jobbigt men nyttigt,nyttigt. Nu blev dom ju bjudna på mat hos pappans syster,så tack och lov blev det inget stök och bök...mamman kan pusta ut...och åka iväg på håll i er...opera...mormorn har bjudit med mammamaria på


 

hon gör sånt ibland (mormorn alltså)...mycket dramatik blev det...lite utöver det vanliga...men mammamaria är nöjd och känner på sig att det här blir en bra natt med mycket sömn.


Ps. Angående gårdagen var vi tre st som tippat på rätt vinnarlåt-det var-Olivia,Alfred och självklart melodifestival experten her self...guldpengarna fick dock kidsen dela på...

Av maria - 12 mars 2011 18:43

Trevliga,trevliga lördag...I like  jag bli liksom kär på lördagar eller i lördagar...

Idag fick jag dessutom lite semester då Herr Nilsson och 4/5 delar drog ut i skidspåret...


 

  Vissa fick det bäst,jag skulle också kunna tänka mig att ge mig ut i skidspåret om jag fick ligga så där...


Nu ska vi se på melodifestivalen och hela 20kr ligger i potten-den som gissar rätt på vinnarlåten vinner dessa guldpengar,vi gillar att leka i familjen och det är ju självklart jag som kommer på alla lekar och regler:D(jag tror att det blir moa som drar hem den åtråvärda summan).

Trevlig lördag  

Av maria - 11 mars 2011 19:09

Då har vi snart gjort klart sista dagen på sportlovet,nu väntas bara en helt vanlig helg med för lite sömn och hockey...på måndag har ungarna studiedag men sen åter till vardagen. Jag är sjukt trött efter att i dagarna tre gjort mig till för barnen...holmsundsbadet-slalombacken-paradisbadet-varför,ja det kan man ju undra...för att få tyst på ungarna:) och tänka sig,nu städar dom...jag är i total chock  


  bildbevis om än suddigt...


 

Nu ska jag bara sitta och fisa i soffan och göra lite och ingenting  

Av maria - 10 mars 2011 17:38

Idag har jag umgåtts med nästa penionär...jo,det är bittra sanningen,det är jag och barnen och pensionärerna...men dom är bra,man ska inte underskatta pensionärer förutom när dom stannar med kundvagnen precis framför en då man är och handlar...då kan jag bli lite irri på dom.

Idag skulle vi till den där närliggande slalombacken,med korv,pinnbröd och massa annat gott...och när vissa fick veta det tog man på sig sin utrustning ca 2timmar innan färd.


 


  korvgrillning innan man kan börja åka slalom...(ibland kan jag inte lägga ut stora bilder,det är som att dom är för stora,men som sagt klicka bara på bilden och vips blir den stor) men för att förtydliga vilka det är så...Olivia, Arvid, Elsa, Alfred och pensionär mormor.


  Jag tyckte jag var värsta husmor som stod imorse och gjorde semlor...


  men pensionär mormor ska då alltid vara ett steg värre...gissa om vi har ätit semlor idag,just för tillfället känns det som att jag aldrig mera vill äta en enda semla...


Nu har vi fredag=ett glas rött,då Herr Nilsson har tagit ledigt i morgon för att umgås med sin familj,helt ok att vara med nån som inte är över 43år iaf(men jag är evigt tacksam för att PRO ställer upp och umgås med mig) Desperat hemmafru söker kompisar  ... familjen ska åka till Paradisbadet  i morgon.

Nu blir det middag...

Av maria - 9 mars 2011 21:08

Jag gjorde en liten byteshandling med farmor idag (kidsens farmor alltså) hon fick ta Arvid och jag fick ta farfar med till holmsundsbadet med dom tre största och lilla bebisen...helt ärligt vet jag inte vem som hade varit lydigast att ha med...haha...nä,jag skoja bara...Tack farfar för att du badade och åkte vattenrutschkana med barnen,det är också en sak som jag ogillar-badhus-lika äckligt som toalettborst sugande...golven är så äckliga...blöta och håriga...bläää...då är det perfekt att ha en farfar...


 

En bild som visar att vi iaf har varit i omklädningsrummet:)


Väl hemma var vi ju alla sååå trötta och hungriga...då passar det perfekt att steka dessa onyttiga,halvfabrikat biffar...med små fina potatispinnar (dom var lite jobbiga att skära ut)   


 


Nu måste jag sussa några timmar för i morgon har jag nya upptåg på G...




Av maria - 8 mars 2011 21:10

Dagen har gått i super duper fart,typ på snabbspolning hela tiden och jag har gjort massor tycker jag.

Bebis skärpte till sig och skrek inte inatt,men däremot kom sviterna i magen sen glassen härom dagen...går inte in närmare på det:) Kan bara säga att jag bytt ett antal bajamaja jag tål inte mjölk blöjor idag...

Har bakat lite  semlor dagen till ära och bjöd mina fina på...fick fika främmen av Moncan och även middagsfrämmen av samma Moncan...hade som vanligt två sittningar middag då det är hockeyträningsdagen...försökte få pojken till att ta sportlov men icket...hur kunde jag överhuvudtaget ens tro det...


  Nu väntas lite vuxentid (om inte min vuxenkompis somnar på madrassen) och kanske nåt gott att stoppa i magen...eller inte...

Av maria - 7 mars 2011 17:04

Jepp,då var snart dag 1 på sportlovet ett minne blott...den började dock lite tidigt då bebis bestämde sig för att skrika i två timmar på morgonkvisten el. kanske snarare mitt i natten (04.00-06.00)...härliga småbarnstid:)Allting händer liksom tidigare idag,middagen är redan avklarad,antingen blir kvällen väldigt lång eller så slocknar vi alla som var drabbade i natt till bolibompa...här kommer iaf dagen i bilder...


 

börjar dock med en bild från i går...det hon inte tänkte på då hon tjuvade en glass var att hon är allergisk mot mjölk och fick fejset fullt med otäcka utslag...såg värre ut i verkligheten,hon var täckt av vita blåsor.


 

pytt i panna när den smakar som bäst...


  vårkänslor...


 

hallå,är det nån hemma...


  även tonåringar gillar att leka...


  åsså nöter vi lite på kläderna...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards