Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av maria - 4 mars 2011 19:48

Jag måste nog ta och skriva en bok-Tokroliga boken skulle den heta...

Jag berättade för barnen att när jag var ung var jag på UG (ungdomsgård) flera gånger i v. Och då frågade Elsa:- Vad gör man där...

-Hänger,svarade jag...

-Vad hänger man då?frågar sötisen...


 

Av maria - 4 mars 2011 16:56

Roliga inslag lite nu och då i mitt liv...Nea rev och slet i allting som hon inte skulle riva och slita i...tillslut blir Elsa riktigt less på henne och säger:-Men har du ingen hjärna,eller...

Alfred 7år:

-Jag tror att hon har en ganska enkel hjärna;)


 

Hej,det är jag som är Nea och jag har en mycket enkel hjärna,men den funkar...

Av maria - 4 mars 2011 08:53

Sportlovet är på intågande...och då vet vi ju alla vad det är till för...barnen ska få tid till att sporta,leka,sova och vila upp sig, medans mamman tar på sig-kollo ledare och mat tants hatten...Hon hade hoppats på att pappaanders kunde ta ledigt några dagar och vara hemma och hjälpa till på sportlovskollot men han har viktigare saker att göra.

Ni vet den här Umeå politikern L.H är på semesterresa till Thailand och då får pappaanders uppdraget att renovera hans arbetsrum på stadshuset...skitans...jag ogillar politiker just nu...sitt du där på en sandstrand i vackra Thailand,gör det,tänk inte på mig inte för all del...nåja,jag fick honom (pappan) att ta ledigt på fredag nästa v.iaf Och då ska vi banne mej vara friska,goa och glada samtliga 7 så vi kan utnyttja dagen till max...fortsättning följer...nånting säger mig att det kan gå åt pipsvängen...


Jag har en perfekt ute lekhage till 2åringen som jag kan vakta på genom fönstret om jag så vill...


  han tar sig inte så långt innan jag hinner ut och stoppa honom...el.skickar nån annan i hushållet:)


  äta frukost själv är toppen,tycker Nea...lika bra att hålla ett stadigt tag om mackan,annars kanske jag blir av med den...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards