Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under mars 2011

Av maria - 30 mars 2011 21:34

Just nu har jag nog en riktigt nöjd pojke på hockeymatch (vi får nöja oss med att se den på tv'n)...han gjorde denna fina på skolan igår med skrivarhjälp av syrran,för att kunna heja riktigt ordentligt på tre kronor.


 

Och när dom stora grabbarna drog på hockey tog jag resten och bjöd in mig hos mamsen på fika...


  hjääälp...munken äter upp pojken...


  och när han inte äter munkar sitter han här:)

Av maria - 30 mars 2011 12:56

Idag har vi varit på Arvids och Neas första friluftsdag med ersängsskola  och storasyrrans klass 6. En välbekant backe-"bräntis" för lite skranaåkning samt grillning...


Syrran är bäst


Grilla är toppen


Vi hade fantastiskt väder,solen gassade vilket kan vara jobbigt för vissa


En skymt av vår/sommar:)

       

Av maria - 29 mars 2011 08:02

Jippi det är tisdag och samtliga familjemedlemmar är glada,utvilade och friska (än så länge). Alfred har flinat sen igår då han blev varse om att han och pappaanders vunnit biljetter till landslagsmatchen i hockey mellan TRE KRONOR & LETTLAND som går av stapeln i morgon kl 19.30...mammamaria gillar glada barn...glada barn gillar mammamaria...det kan inte bli bättre. Nu en kaffe sen måste jag och små kidsen på stormarknaden-jag handlar och handlar-familjen äter och äter...

Av maria - 27 mars 2011 15:59

Jag tog mig lite egentid och åkte och handlade...slank in på en affär man måste passera för att ta sig in på stormaknaden och kom hem med den här


  handväska samt skötväska i ett...162kr betalade jag...tackar vet jag återbäring...


  Nea äter isglass,ser inte riktigt ut som att hon likes it:)


Av maria - 27 mars 2011 09:00

Hej,häxan surtant här...nu har hon fått sova alldelens för lite igen...då blir det så här-sur,sur ,sur...men klockan är på sommartid och det är ljust ute. Gårdagen bestod av en jätte febrig lillebrolla,så vi höll oss inne nästan hela dagen...och med en febrig unge samt en bebis som kommer in typ överrallt och utforskar typ allting blir man lite smått irriterad och frustrerad...en skickade vi iväg på scouthajk,två fick hålla sig borta...så vi tog oss igenom dagen med livet i behåll...nu fullfart mot ny vecka,nya möjligheter samt nya utmaningar...det blir aldrig som man har tänkt det  

Av maria - 25 mars 2011 16:58

En med räser bajs,en med feber samt tre  ganska i normalt skick...det är fredag och inte vilken fredag som helst utan våffeldagen och naturligtvis har det ätits våfflor i boet till mellis...allt gick bara bra tills några våfflor hamnade i retur i soffan (av feber ungen,som alltid kastar upp vid hög feber)...nu tvättas soffan samt Bosse fick sig en åktur i maskinen igen...nämen om man skulle ta och njuta lite av helgen som är på ingång...

Av maria - 24 mars 2011 15:54

Klant morsan lyssnar jag numera till...skulle på en elektronikaffär och fråga lite om min mobil som jag har big problemas med...vad händer,jo jag tappar telefonen rakt ner i stengolvet framför säljaren...och hon typ-aj,aj...jag typ-oj,oj...tur man är brun i skinnet så det inte syns när man skäms...men mobben höll och flickan fixade mitt big problemas. Sen när jag skulle smyga ut ur butiken med den jätte lika kundvagnen med babybilstolen som sticker ut lite här och där kör jag rakt i i en skylt som dunsar ner i golvet och går sönder i flera delar-jag sprang ut ur butiken...men nu är det snart helg och jag ska passa på att vila upp det lilla jag har kvar av hjärnan...


Se vad jag möttes av när jag kom ut i köket nyss...


  mitt namn är trötter...

Av maria - 23 mars 2011 13:55

Alfred 7år

-Jag vill ha en storebror,då har jag allting...

Hmm...jag vet inte om jag vill trycka ut en sån stor bebis...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards