Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under mars 2011

Av maria - 22 mars 2011 20:04

  Bosse och Arvid tar en tupplur...ser riktigt skönt ut. Han (pojken på bilden) sover mera dagtid än sin två år yngre syrra samt äter betydligt mycket mindre,...säg mig,gjorde vi nåt fel när vi tillverkade dom...jag får det inte riktigt att gå ihop...medans jag flurar på det tar jag en kopp te till och inväntar DH.

Av maria - 22 mars 2011 14:11

Varning för känsliga läsare...kladdiga bilder kan förekomma i dagens andra inlägg...


... skitungens andra lunch för dagen...nu återstår bara middagen och kvällsgröten eller vällingen (samt nattavällingen vid halv två i natt)...jag tror att jag måste ansöka om ett extra barnbidrag,då hon äter och skiter för minst två ungar...och ja,man ser ut så här efter varje måltid om man absolut måste efter varje tugga stoppa in hela högerhanden in i munnen för att sen gnugga runt i hela fejset...ja,ni kan ju se hur handen ser ut...

Av maria - 22 mars 2011 08:30

Men oj,jag har visst försvunnit i några dagar...eller så kan det bero på bebben jag bor med...hon suger ur all musten ur mig...äter typ H E L A tiden och mycket,och när hon inte äter eller sover, bajsar ungen, sover bara ca 1,5timme per dag,nöjer sig bara med mig och ingen annan...mina andra sköter sig dock ganska  bra...återkommer...


  sådär ja...där sitter hon fin fint...lilla mini Elsa...

Av maria - 19 mars 2011 21:14

En helt vanlig lördagsmorgon hos familjen-titta-lyssna och njut-eller stäng omedelbart av-välj själv...



 

Av maria - 18 mars 2011 12:59

Nu har jag helg...lovely  .Jag har gjort alla mina hushållssysslor för den här dagen iaf...


  Storhandlat har jag gjort...på två olika stormarknader-fråga mig inte varför...det bara blev så...ville väl skoja till vardagen lite...det tillhör inte vanligheterna att jag gör så...ser att jag varit inne på en klädaffär också,hoppsan...undrar om det är nåt till mig i den påsen:) Sen tar jag alltid för lite påsar när jag handlar så ungefär hälften får jag stoppa in löst i bilen och bära in en,efter en,efter en...och lägga så fint på diskbänken...



  det går åt mycket av dess varor här hos oss,trots att det bara är 2/7 delar som använder dessa artiklar...men skiter man 6gånger per dag så...Trevlig Helg  





Av maria - 17 mars 2011 08:46

I gårdagen lista skulle det också ha varit med


Disträ-eller inte disträ: DISTRÄ med betoning på DISTRÄ...


Idag passade jag på att köra dom två skolbarnen som skulle iväg,då Olivia är hemma och är sjuk och kan passa dom små...allt för att dom ska få sova så länge som möjligt...allting började bra,vi höll tiderna och i sista stund kommer jag på att Alfred har gympa,gladare än allt packar jag hans gympakläder och nöjd över mig själv att jag hann komma på det. Skjutsar dom som ska till skolan och vänder om hemmåt...det är nu det börjar...på vägen hem ser jag föräldrar som konkar och bär på skidor till skolan och innan jag är hemma hinner jag tänka-skidor,förbannat...in-kolla veckobrevet på datorn och mycket riktigt-skidor står det på gympan...som tur är är ju Olivia hemma tillika min assistent...jag frågar min assistent vilka skidorskor och skidor som är Alfreds-tack och lov vet hon det,(min kära make har till och med märkt dom,med Alfred klart och tydligt). Kan inte gå fel. Det värsta är nu att jag inser att jag måste hoppa ut ur bilen gå in på skolan klädd i pyjamasbyxor,okammad och oborstat tänderna för att lämna skidutrustningen...hinner hugga en halstablett på vägen ut,risken är ju stor att jag kommer att möta andra föräldrar i hallen...man vill ju inte lukta apa...(men det gjorde jag säkert ändå). Pojken blev iaf jätte glad att hans disträa mamma kommer med grejorna och han slipper återigen stå där utan rätta utrustningen-jag har sagt det förr-jag säger det igen-Jag ska bättra mig-jag har ju bara två till att öva på:)

Av maria - 16 mars 2011 22:24

Nyss hemkommen från en toppen kväll på teatern den Vita Hästen med Riksteatern.

Det var mor min,Elsa och Alfred och jag(Olivia som först var tilltänkt fick ju öroninflammation så då fick lillebrorsan vara stand in)...vilken höjdare,jag skrattade så jag har ont i magen. Det var bla Claes Malmberg och Ola Forssmed (Ni vet han- Micki från rederiet) med bland rollerna.

Ja,nu har man varit kulturell för hela året inom loppet av några dagar...Tack finaste mamma  

Av maria - 16 mars 2011 12:43

Har ju bjudit friskt på bilder på barnen och fina kommentater från dom så nu tänkte jag bjuda lite på mig själv...dock inga bilder...så ni lär känna mig in på bara djupet...


Mitt fullständiga namn: Maneerut Ida Maria Qvarnström Nilsson


Hus eller lägenhet: Hus


Bil eller cykel: Bil


Kött eller fisk: Kött


Tonfisk på burk eller kalvsylta: Inget skulle hamna i min mun


Vatten eller vin: Båda


Chips/ostkrokar eller godis: Båda men mest ostkrokar


Utekväll eller hemmakväll: hemmakväll


Förrätt-varmrätt eller efterrätt: Allt


Pussar eller kramar: Kramar


Discodans eller dansbandsdans: Discodans


Spara eller slösa: Slösa


Böcker eller skvallertidningar: Skvallertidningar


Rosa eller gul: Rosa


Nånting ni inte visste om mig: Jag sög på tummen tills jag var typ 11-12år...men säg det inte till någon...











Ovido - Quiz & Flashcards