Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av maria - 21 oktober 2010 20:22

Då var torsdagens uppdrag slutfört.

Handlat lite lagom-städat lite mittemellan-tvättat kläder som mest-lagat lilla steken till middag-lagt småttingarna för natten-väntar på att dom andra 3 ska tröttna och gå till sina hyddor...när det sen är lugn och ro i holken ska jag sprätta min alldelens nya mama tidning, plocka fram antingen mina nya favoriter sur/sockrade bilar,eller polly eller ostkrokar eller med stor risk för alla 3  sorterna-stoppa mig någon!

Sen ska jag bara läsa,och njuta av en god och trevlig lässtund innan John Blund får komma på besök.


I morgon har jag visst bokat in en lunchdejt med AndersGreat E. Ska bli riktigt vardagslyx,sitta där och äta i lugn och ro och få njuta av en god lunch...oj stopp där...vänta nu jag glömde visst bort att jag har 2 små kottar som sitter ihop med mig.Man kanske får lämna in dom i köket...eller vänta ännu bättre jag har ju en kompis som bor alldelens mittemot...hon kanske kan-Monkan, snälla...nähä inte.Nåja dom får väl hänga med då...blir nog bra ändå  

Av maria - 20 oktober 2010 20:51

Nu har jag tagit rast från mitt kvällsjobb och tittar med ena ögat på tv'n,lyssnar med andra örat på hur barnen försöker komma till kojs där uppe,plockar undan efter allt stök och bök som kommit fram under dagen. Ångrar att jag inte åkte och handlade efter middagen men njuter av tystnaden och lugnet som råder när åtminstone 3 av 5 barn ligger i sina sängar. Nu lite egen tid och kanske lite vuxentid med maken i soffan innan man slumrar in för att sen nån gång i natt bli väckt av nån liten som inte kan sova...en helt vanlig kväll.

Av maria - 20 oktober 2010 15:13

Jaha,då ska jag ge mig ut i bloggvärlden.Helt nytt för mig, får se hur detta går. Men jag får väl passa på att lära mig detta nu när jag "bara" går hemma om dagarna och drar runt tofflorna.

Så här dagen efter (min hemska hals) kan jag bara pusta ut och tacka penicillinet att det börjar göra rätt för sig så snart. Snart är basiluskerna ett minne blått...annars då har vi bara dragit runt här hemma jag och di små. Tittat ut genom fönstret och konstaterat att det var STORA snöflingor som ramalade ner från skyn i morse.Arvids ögon var nog lika stora som flingorna...nu väntas di stora barnen som trillar hem en efter en från skolan och det är dags att börja "jobba" kväll.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards