Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 14 november 2016

Vårdvillan...

Av maria - 14 november 2016 21:49

Nya lokaler och nya psoriasis fläckar. Ja, vi har bytt lokaler i skolan till det som kallas för Vårdvillan på Umestan. Frächa fina lokaker med högt till tak. Bara kaffeautomaten som saknas, kommer nästa vecka och då är allting komplett. Vi startade som sagt upp en ny kurs i dag-akutsjukvård. Otroligt mycket men intressant såklart. Ska försöka att hålla fokus på demensen den här veckan så vi får bort den studieguiden och dess uppgifter iaf. Att plugga 200% är väl obra och inte att rekomendera.
Jag har fått psoriasis fläckar/utslag på halsen och det enda sambandet jag kan se är stress. Obra det med men i April går vi ut och då får jag lägga skolan och dess stress bakom mig och ist stressa runt och söka jobb.
:-Hej, mitt namn är Maria och jag är sönderstressad. Men vill du anställa mig. Jag kan hjula, dokumentera och ta blodtryck på en och samma gång. Har jag en bra dag kan jag även passa på att ta ett blodprov samt sätta en kateter, undertiden som jag rengör din stomi. Snälla, anställ mig...
I morgon är det inte solningsdag utan jag behöver bara lämna barnen, först Arvid 7.20, sen hem och hämta Nea som åker 08.00 och sist Minna som alltid kommer mitt i frukosten. Skäms på mig. Sen kan jag ta en titt på mig själv innan jag åker till skolan. Och varför jag tittar lite extra på mig själv är för att jag vill försäkra mig om att jag har hoppat ur pyjamasen. Vore ju förargligt annars...

 
 
Linda Frostklinga

Linda Frostklinga

15 november 2016 15:42

I min jakt på bloggar att följa så hamnade jag här.

Mycket fin och ärlig blogg som jag lägger på min följa-lista :)

http://blogg.frostklinga.se/Linda

maria

15 november 2016 16:05

Skoj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards