Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 november 2016

Av maria - 29 november 2016 20:25

När psyket inte orkar mera. När sömnen sviker, när maten inte vill in i munnen och när medicinen inte blir tagen pga orkeslöshet. När stressen är oumbärlig då faller hon hejdlöst utan fallskärm...pladask...:-Hej och Välkommen till Psykiatriska avdelning 1. Här ska du nu bo för att få komma in i rutinerna igen. Sova på nätterna, äta tre mål mat om dagen och ta din medicin morgon och kväll.
Så som motpool till alla toppen uppdateringar med glöggmingel och glitter och glamour. Pepparkaksbak och stegräknare. Lugn...vi ska också baka pepparkakor och dricka glögg men inte just nu...kanske till våren, men vi ska.

Mitt bästa sällskap här på sal 2. Små fina streck och krumelurer...när barnen frågar ;-Mamma, var har du ont? Du gråter ju bara...då måste man söka hjälp så barnen får ett svar. Eller iaf så att jag har försökt att ge dom ett svar. Så jag får lägga alla måsten åt sidan-igen och fokusera på att må bra.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards