Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av maria - 30 maj 2014 17:29

Nu är är vi inne i fas 2 på denna regniga fredag i ett kallt Norrland...Brännbollsyran är i full gång och likaså Björkstadsmarknaden. Så vi tog med oss 5 av 6 barn (den 6:e var tvungen att sova)...ner för att göra stan. Målet var att hitta en balklänning till hon som snart går ut grundskolan-shit pommes frites, hon föddes ju nyss min fis...köpa avslutningskläder till Alfred och annat kolijox...uppdrag slutfört och billigt blev det, vi mötte upp mormorn och hennes visakort-gilla  Sen bjöd hon oss på lunch på Kafe Station som tack för att hon fick betala hela stads-kalaset...Tack bästa, bästa mami  Jag har sagt det förr men det tåls att säga igen, jag ska sköta om dig på hemmet och se till att du får bra god mat och lite lyx på det då och då...kamma ditt fjuniga hår och massera dina gamla händer och fötter...Nu väntas 2 fotbollsspelare hem, en fredags-middag i sin enkelhet samt ett glas vitt, fisa på i soffan blire för att sen inta bäst-sängen...Jag har fått utdela min första riktiga utegångsförbud, alltså...jag är ju typ själv 20år (20år med gråa hårstrån, häng bröst och hängmage) och får ge utegångsförbud till min (a) tonåringar-hur går det ihop...iaf så lyder man inte reglerna hemma hos Qvarnström Nilsson får man utegångsförbud...tänk på det...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards