Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 september 2016

Av maria - 28 september 2016 18:01

Efter en näst intill kaotisk eftermiddag börjar lugnet infinna sig. Det började med att vi missförstod varandra vem som skulle hämta barnen-katastrof. Jag tog en och pappaanders tog fyra st, tre egna samt en kompis. Sen visar det sig att två av dessa ska vara tillbaka på stan om en timme  Men varför överhuvudtaget komma hem. Stanna på stan liksom. Nilssons taxi  går varm, dygnet runt, året om...

Tillslut står maten på bordet, typ 5timmar för sent, någon har redan hungrat ihjäl. Mitt under middagen ringer nästa:-Pappa, kan du hämta mig. Gah...vad är detta. Den får vänta till Nilssons taxi ätit färdigt. 10min middagsrast är väl inte för mycket begärt (inkl kisspaus). Då på vägen tar han med tre st som ska av på olika ställen för att effektivisera liksom. Kvar hemma är jag med dom tre små som gör som jag säger, tittar på Bolibompa och bara är...eller...

Nu ska jag betala räkningar och få bort ett måste. 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards