Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 september 2016

Av maria - 10 september 2016 21:48

Nu var det längesen, jätte längesen sen jag låg helt förlamad i sängen eller i soffan. Jag föll dit på torsdag och kom ur i morse. Två jobbiga dagar för mig och barnen. Dom har varit lite sjuka så jag har haft dom hemma alla tre små, mycket för att jag orkar inte helt enkelt göra dom i ordning, att gå på toaletten själv är en plåga i sig. Jag visste att deppen skulle komma, den stod liksom och knackade på eftersom jag mått så himmla bra så länge och avslutade det braiga måendet med en toppen hypomani. Det är ju ingen hemlighet att ju högre topp, desto djupare dal-tyvärr. Vi måste skaffa en stop-skylt som familjen kan hålla upp när det blir för mycket. Men nu mår jag lagom igen och hoppas länge på det.
Alfred är ju nybliven tonåring och då hänger man visst på disco. Han kör en två dagars och har varit på Äpplet både fredag och lördag. När var man på lokal senast. På 1900-talet. Kanske måste ut och spinka nån helg;) Han lär ju dö av skam;) men det bjuder jag på.
Nu ska jag njuta av att orka sitta vaken en stund i ett nästan tyst hus. Tre sover, en är uppe på övervåningen, en är ute och och åker buss och det vet jag för att jag skulle swicha busspengar. Och en ska hämtas från disco samt två kompisar så inom kort förbyts tystnaden mot sviktande tonårs pojkar.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards