Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 24 maj 2016

Trött som en gnu...trögtänkt som en åsna...förvirrad som en mor...

Av maria - 24 maj 2016 21:47

Usch, dom senaste veckorna går till historien som dom mest stresssande veckorna i manna minne. Jag är helt slutkörd psykiskt, i huvudet och säkert även i kroppen fysiskt också. Mega super mycket med skolan. 

Gjorde som sagt min första inskolning i natt vilket gick toppen om ni frågar mig. Men att sova två timmars sömn uppdelat på en timme åt gången är inte optimalt varken för mig eller för någon annan. Först sova en timme och sen åka iväg till skolan på läkemedelsföreläsning och hålla ögonen öppna i 1,5timme var för mig en utmaning delux. Jag kan helt uppriktigt säga att jag inte vet vilken väg jag tog mig till skolan idag-livsfarligt, jag vet. Jag vet också att jag körde bil:) Sen hem och sova en timme till innan jag skulle hämta upp Alfred och åka till polisen för att ansöka om pass då vi senare i sommar ska skicka honom till Spanien med en kompis och hans familj i 10dagar. Utan min lille prins i 10 dagar, jag vet inte men jag kan komma att längta ihjäl mig. Vi satt iaf och väntade på våran tur i drygt 1,5timme så han får väl åka då med tankte på hur länge vi väntade på att ens få ansöka om ett pass...Nu har kl blivit 17.00 i tid och då kan vi ju alla räkna ut att både ungarna och jag skulle helst ha ätit igår. Min sega tröga hjärna orkar inte hålla i en stekspade och steka pannkakor till 8pers, vi tar plan B och åker till Donken. Jag vet, jag borde skämmas men det gör jag inte:):) Jag är bara så nöjd att samtliga familjemedlemmar blir mätta och att jag slipper disken. Sen hem röja efter middan som vi inte åt hemma, har ingen aning hur det fungerar men det var typ lika mycket att få undan ändå. Som egenskap av mamma delegerade jag ut sysslorna så att jag kunde lägga näsan i plugg-böckerna och få färdigställa ett arbete i specialpedagogik med en en deadline ganska omgående. I morgon sätter jag igång att nöta in hälsopedagogik-boken så att jag på fredag kan skriva prov på den. Nånting säger mig att två dagar är lite för lite. Vi får väl se.  


Längtar till paradiset nu.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards