Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under april 2016

Av maria - 28 april 2016 08:53

Glesare och glesare med inlägg. Jag har mega mycket och hinner inte med riktigt. Sitter och väntar på att skolan ska börja och reflekterar över livet. Det finns människor som ger en energi och glädje men det finns även dom som suger ur all ens positiva energi och livsglädje. Jag har och kämpar fortfarande med att hålla mig över vattenytan, lära av mina misstag och välja rätt. Oftast lyckas jag men ibland misslyckas jag. Jag ligger inte på botten men just under vattenytan och kippar efter luft. Att tro att man är bra och har lyckats, kämpat för att välja och göra rätt, för att sen få kastat i ansiktet hur jävla dålig och värdelös man är. Trampad fullständigt ner en i skosulorna gör mig så jävla ledsen. Jag kämpar satan varje dag med mig själv och mitt mående. Jag är inte guds gåva till mänskligheten men jag står för det jag gör och förändrar på det som går att förändra. Går i skolan och tar hand om min familj. Har fina vänner som jag tyvärr inte hinner se eftersom allt annat går före. Jag blir så jätte, jätte ledsen när allt detta trycks ner och jag blir dumförklarad och ska helst inte få finnas. Jag får kastat i ansiktet hur jag förstört och betett mitt. Men jag vet det, jag har förstått det. Men jag har även jobbat på det och gjort stora förändringar i mitt liv för att inte hamna där igen. Jag tycker att jag har tagit mitt "straff" och tagit ansvar för min del. Tydligen har jag inte gjort tillräckligt. Sen när allt detta är sagt har jag ingen chans att få förklara bara svälja och ta emot. Jag kommer att resa mig, jag kommer upp på ytan igen men det kommer ta tid och bli på bekostnad på min familj och skola.
Om två veckor skriver vi igen ett mega prov i medicin, jag måste fokusera på det. Kram till alla fina ni andra måste jag välja bort för min egen skull.

Av maria - 17 april 2016 22:08

Då var det där hemska provet gjort. Nu är det del 2 om tre veckor som ska skrivas. Tänker andas i en vecka innan jag jagar upp mig över det. En skön och alldeles för kort helg har pssserat. Brorsan med äldsta sonen har varit på besök. Ni bor på tok för långt bort. Men det värsta av allt min egna bror är Skellefteå anhängare och vi har tvingats hejja på dom svart/gula mot våran vilja. En förlust och en vinst. Nu pustar vi ut och får återigen ta fram våra grön/gula färger och stötta vårat lag ifred. Men det var kul att du var här ;)

Lycka är när kusin Gusten åker tåg upp från Falun. Dom har lekt och skrattat i två dagar. Hej då Gusten vi ses i sommar.

Av maria - 7 april 2016 19:02

Hej. Jo jag lever just se pass. Är mitt uppe i tentaplugg och på fredag skriver vi delprov 1 av tre i medicin. Man kan säga att jag äter, sover och tänker cellkropp, ribosomer, mitokondrier, bakterier och virus. Entrobakterier, golgi apparaten och cancer. Samt mycket mycket mera. Man törs ju knappt andas längre och är rädd för sin egna andedräkt. Jag pluggar när jag lagar mat och jag pluggar när jag viker tvätt. Varje gång jag torkar bajsiga rumpor tänker jag e-koli. Och när Anders åker och snickrar i Stadshuset tänker jag cellkärna...
Annars har vi köpt en ny eller bättre begagnad bil. Haft onda magar och snoriga näsor. Mer eller mindre som vanligt.
Jag tinar fram igen efter tentan.

Från förra helgens grillpremiär. Med blomma och allt.
See u <3

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards