Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under mars 2016

Av maria - 21 mars 2016 11:54

Väntar in en fd klasskamrat som jag saknar. Vi ska ta en kaffe och surra lite. Jag blev sjukskriven hon gick vidare. Jag fick börja i en ny klass. Nu har jag startat upp en tung kurs som kommer ta mycket tid. Jag har höga krav på mig själv, kanske over the top. Vill så mycket. Jag har för mycket i hjärnan så det svämmar över. Nu tar jag ledigt från bloggen, kommer inte vara så aktiv på FB mer än att hålla mig uppdaterad. För att vara snäll mot mig själv tar jag ledigt från sociala medier och fokuserar på mig, skola och familjen. Annars hamnar jag på psyket igen.
Jag kommer dock vara aktiv på instagram, det är alldelens lagom. Hej då, vi ses...

Av maria - 9 mars 2016 18:45

Hej alla sportlovsfirare, har ni trevligt.

Vi ligger 4 av 8st i influensan. Mamma. pappa och dom två yngsta. Inte det mest optimala. Mormorn kommer med färdig mat och fyllda matpåsar från coop. Hon tar hem dom barn som är friska och tar med dom på kulturella ting och håller dom kvar över natten. Sen byter hon barn och kommer hem med nya påsar mat. Det är bättre än att beställa mat från nätet. Tack mami  Men att ligga i influensan är inte bra på något sätt. Jag har varit oklar i flera dagar nu. Tvätthögen växer och växer. 

Trots det klarade vi av en hocheyhelg i Piteå.


 


Mot Piteå åkte dom och kvar hemma hade dom lämnat dom tre yngsta med Olivia som barnvakt. 

Vi tittade på några riktigt rysar matcher och nerverna var all over the place.

Extra spännade och roligt var det då det var Alfreds första cup på is sen han var sjuk och han gjorde två jätte bra matcher vilken gjorde en jätte stolt och glad att han kommit så långt och är tillbaka.

Vi kom åkte hem med en guldvinst och en influensa i baksätet...


 


Här hyllas guldvinnarna och väntar på sin pokal

 


Min målvakt tar emot sitt pris. Inget är stoltare än jag, inget är gladare än jag att han besegrade det onda, mer än honom. Han fick två segrar att fira.


 

Av maria - 1 mars 2016 12:44

Har haft en fin förmiddag med småfolket idag. För första gången på väldigt länge har jag inga tider att passa idag, alltså helt fri. Småfolket ville ta ledigt från förskolan och idag passade det toppen. 

Vi började med att köra Alfred till Bräntbergsbacken och en dag i friluft...


 


 


Jag blir så glad varje gång jag ser den här pojken på skridskor eller skidor eller dyl efter den tuffa hösten han hade med sjukhusbesök och hans smärta. Det är en gåva från ovan att han kan göra allt detta idag. Att se honom åka snowboard är helt underbart...sen åkte vi på Childrens House och skulle köpa spargrisar. Att handla med en 5åring och en 4åring är helt galet. Jag bara står och skrattar och njuter av deras lycka. 


 


Sen går vi på Åhlens och dom utbrister och kastar sig upp inredningen:-Åh, titta en älg mamma...

Att i ungefär 18års tid nu dragit runt på en barnvagn, en väska med blöjor och en massa ungar springandes runt är det så fantastiskt att gå på stan med självgående barn som av ren lycka får utforska och springer efter en för att hinna innan bilparkeing går ut. Sen kommer vi till det bästa av allt. Dom hoppar in i bilen själva och man slipper trycka in en barnvagn i bagaget. Det är frihet...


 


Vi avslutar våran mys tisdag på en snabbmatskedja...och jag syndade och drack läsk och åt fet mat. 

Älskar sånna här dagar då vi bara är...gör det vi gillar och barnen får bestämma, det är livskvalitet. 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards