Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Imovan-mount everest-K2-ökända fängelser...

Av maria - 8 juni 2015 22:43

Ja, dagen blev en tuff dag jag svängde runt med en bil utan bensin på diverse butiker, men då kom jag hem med det jag skulle och även det jag inte skulle. Fick åka på Anders jobb, hämta bensin-kortet så jag kunde fylla på med bränsle i min automobil...Så nu är det gjort. Åkte hem hann kasta i mig vatten och även kasta ur mig vatten och sen hämta alla barnen.

Nu ikväll har jag bakat två olika sorters tårtor och imorgon blir det två Lenas gudomliga mandeltårta från Annas kokbok...tänka bjuda mina Måttet kollegor på det på torsdag. Så att jag får komma tillbaka till hösten-även kallad muta, jag vet...mutor är bäst. 

Jag har haft en rörig okontrollerbar sömn den sista tiden, somnat fort, somnar sent eller somnar inte alls eller sover i dygn-fullständigt rubbat. SÅ nu tänkte jag hjälpa på traven och tog en insomningstablett-Imovan, men snart 60minuter senare-pigg som en mört  Får nog lägga til en Propavan på listan, sömntablett och hoppas på omedelbar verkan. Tar inte det då biter inget på kärringen. Då ska jag helt enkelt ha den här typen av sömnrytm-dvs Ingen sömnrytm alls-den får styra efter sina behov och jag får gilla och vara vaken-sova-ligga och fundera och sova för att vara vaken sista timmarna på natten/morgonen. 

Först ut är Olivia som slutar första ring i morgon på Vård och Omsorgsprogrammet. Jag är sååå stolt   Nu har hon fått tre veckors jobb dessutom i sommar-pengar till mor  

På onsdag är det Elsas tur att gå ut åttan på Ersängsskola med livet ibehåll och det är det allra viktigaste, och glädje och humor. Ett liv utan humor är som ett liv utan Elsa, dvs menlöst  

Lillkillen Arvid kliver av förskoleklass tröskeln och ska kliva in i ettans värld, den stora skolan med bänk och schema. Inte ens jag skulle fixa det. Att sitta stilla och räkna bananer eller läsa mor är rar, far är elak, närå skojja ba...Alfred kliver kliver kanske det längsta steget iår. Från Ersmarkssolan ska han nu kliva 5-6km ändå till Hagaskolan nere på stan och börja i ny/gammal klass. Men där har han ju ändå bara tänkt gå i ett år för från åk sju ska han gå i Hockeyklass på Tegs Central.Min gammla skola...Jag måste nog hjälpa till och skola in och så första terminen där-många fina minnen från dom korridorerna. Hardy-Sven-Gorgen-Liket, ja man kunde stöta på vem som helst i korridorerna på TC...blir bra. Wanda i kafeterian...Mitt skåp, hoppas han får mitt skåp på övervåningen utanför SO salarna. Nostalgi...

Sen har vi dom här icke skolpliktiga girlsen, dom får klä upp sig följa med, stå och frysa benen, pannan, armarna, håret, ja allt kommer att frysas för att få se och vara med på syskonens avslutningar. 

När jag inte kan sova är mina nya grej att googla på konstiga saker. Som typ, högsta bergen i världen. Jag lusläser. Nu är jag inne och läser om kända fängelser.Det ska var konstiga saker att läsa om. sjukdomar av alla möjliga de slag, fast mest om bipolär och ADHD. 

 

 

 


Jag var och handlade idag och efter typ en timme inne där på coopan hittar jag inte min  vagn. Men allvarligt, seriöst, på riktigt var har jag ställt vagnen. Åsså ska man se så normal ut som möjligt letandes efter sin kundvagn. Prata lite tyst med sig själv. Tillsut-intryckt och gömd bland gratulationskortet tyckte jag att den passade fint.


 


Imorgon rockar det, maskerad brännboll...Se upp för turtles säger jag bara...

Nä nu blire en propavan och hoppas på att kombom hjäper att få mig att varva ner och sova. Gonatt  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Ovido - Quiz & Flashcards