Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av maria - 10 augusti 2015 21:20

Hej vardag-äntligen är du här  äntligen kommer du med rutiner och ordning och reda. Dessutom har solen visat sig mera på några dagar än den har gjort sen skolavslutningen...bättre sent än aldrig. Anders har börjat jobba idag, Arvid har börjat på åk 1:s fritids och Nea och Minna på förskolan, Minna har dessutom uppgraderat sig till storbarns avdelning så nu hänger hon och Nea ihop 24timmar runt. Bra eller mindre bra, det är en smaksak...men dom kommer nog att flytta isär för eller senare ändå så...Jag börjar i morgon och skolbarnen nästa vecka. Jag är fortsatt sjukskriven augusti ut så det är arbetsträning än så länge...sen får vi se. Jag känner mig redo för att börja jobba halvtid, få se vad läkaren tillåter. 

Igår tänkte jag:- Åh så skönt ingen dep eller uppvarvning på länge...så skönt...men ändå så tråkigt. Det här "vanliga" livet utan uppvarning är tråkigt. Anders tycker det har varit den bästa tiden på länge:- Du har varit så mysig nu. Säger han. Mysig!? Jag vill inte va mysig, jag vill ha roligt och händelserikt liv. I alla fulla fall så kom den här efterlängtade uppvarvningen ikväll. Hjärnan går på högvarv, tankarna snubblar över varandra. Jag kan inte stoppa mig. Det skenar liksom iväg. Jag sa:- Jag vill både plugga och jobba i höst!!! Det fixar jag!

Anders:- Jo nu ja, i tankarna känns det så, men inte imorgon eller om några dagar. Glädje dödare där!!! Tänkte jag.

Jag har bakat ikväll för att göra av med lite energi. Rabarberpaj och kolakakor och kladdkakemuffins. Imorgon efter jobbet ska jag plocka blåbär och göra blåbärsmuffins och jag ska testa mig på att göra arraksbollar. Och vanliga chokladbollar som fisen kan äta, sådetså...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards