Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av maria - 5 augusti 2015 22:15

Ja idag har vi besökt det här jätte stora varuhuset som säljer billiga köttbullar och billiga ljus och servetter. Blev av allting...köttbullarna ligger i magen och ljusen och servetterna väntar på att åka hem till gula huset. På fredag åker vi, barnen håller på att gå åt här utanför civilisationen...inga vänner, dålig uppkoppling och någon kommer inte kunna leva längre om han inte får gå på derbyt på fredag. Lika bra att åka hem då tycker vi. Så i morgon har vi sagt att det blir jobba av. Gården ska städas, väskor ska packas och sopen ska få ta upp resterna från stranden som vi har tagit med oss upp. Närheten till stranden är bara helt underbar, bara dom kunde lämna sanden där.

Vissa tycker det här med shopping är mycket tröttsamt. Efter kudd och påslakan avdelningen gjorde Nea sig bekväm i kundvagnen. Där trängdes hon bland glas och bestick till stugan och lite annat kolijox dit hem. Inga stora inköp vilket hade lett till att skicka hem några med bussen för att rymmas.
Sen åt vi på Kina-restaurang i H-sand innan vi färjade tillbaka till paradisön.

Jo vi delade upp oss på slutet för att spara tid. Mina kompisar blev dom här två...värstingarna så att säga. Dom som inte går att tala till rätta. Bilden säger väl allt, men för att vara tydlig. Båda ville köra bilen. Minna var inte snabbast fram. Minna-ARG.
Jag löste det som så att Nea körde till ketschupen, där bytte vi förare...Alla blev nöjda tillslut. Ps. Hon satte sig precis där alla skulle gå...kändes väldigt olämpligt tycker jag.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards