Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 november 2013

Av maria - 15 november 2013 10:14

Välkommen fredag du är efterlängtad. Efter 1 dags ledigt, 1 dags vab och 2 dagars jobb är det nu dax att ta helg  ...Jag har ju som bekant perioder då det är svårt att sova och inatt var det en icke-sovar-natt, eller jo jag fick sova halva natten...det är ju positivt. Jag har legat och grubblat och funderat över hur systemet fungerar. Inte bolaget alltså utan sjuksystemet. Låt säga att du brutit ett ben eller två, lider av lunginflammtion eller nån mera synbar sjukdom som är lätt att ta på och måste vara sjuksriven ett tag. Visst är det ganska lätt att få sin sjukskrivning för rehabilitering då, det går ganska fort, på några veckor är du "godkänd sjuk"...Men låt säga att du är sjuk inne i själen där ingen kan se dig, en sk "osynlig" sjukdom. Då måste du vända upp och ner på hela ditt liv, blotta dig fullständigt och strida, kämpa för din rätt till sjukskrivning och rehabilitering. Då människan är som extra sårbar ja, då ska det vara extra svårt att få sin rätt. Det tycker jag inte om

Men idag lämnar vi dom djupa funderingarna och åker till goda vänner för lek och grillning  

Trevlig helg på er!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards