Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Gå och lägg dig-vi ska vila...

Av maria - 25 juni 2015 23:02

Jag började att packa igår, vi har skickat iväg första dit upp med sitt lag. Imorgon klockan 06.00 skickar vi nästa och ca 09.00 har vi beräkanat att vi,pappan och jag ska sitta i bilen tillsammans med småttingarna. Vi får missa Alfreds första match men för att hinna se den måste jag stiga upp typ 04.00 för att sitta i bilen kl 06.00 och det förstår vi ju alla att det är helt befängt. Helt ogenomförligt och helt galet. Vi siktar på Elsas match ist med start kl 12.00-mera mänskligt. Förövrigt är jag inne i ett bränt stadium, min hjärna är så där super bränd igen. Inget funkar, jag har fullständigt tappat minnet, därför tar allting så sakta, så sakta...Jag ska göra något, vänder mig om och har glömt vad jag skulle göra för 1sekund tidigare, ganska retfullt om ni frågar mig. Idag blev jag ensam helt plötsligt och frukosten stod framme, packningen skrek och golven ville dammsugas. Men jag bara-NEJ!!! Min hjärna skrek:- Gå och lägg dig,vi ska vila. Okej sa jag, inte svår övertalad alls. Somnade på 2sekunder och vaknade typ 3sekunder senare av att något stod och skrek vid min säng-Dom hade kommit hem igen...Men snäll som dom ibland är så stängde dom in mig och jag fick vara ifred. Det är den största vinsten med att ha berättat för barnen. Dom frågar inte, dom vet. Dom pratar med varandra och förklarar. 

Nu har Anders fyllt bilen med tält, sovsäckar, campingbord och stolar. Jag har packat stövlar, galonbyxor, fleecejackor, mössor, tjocksockar, fingervantar, jackor mm, vädret ser inte lovande ut, vädret ser olovandes ut. 

Men vi åker och vi hoppas på bra fotboll trots bajs-väder. Min huvudvärk består, tar tacksamt emot på tips. Lever som sagt på alvedon-hjälper föga. Får inte ta ipren och sån typ av smärtstillande då det inte gifter sig med litium. 

Det är svårt att tänka klart med en hjärna som brinner.


 

 
 
Mia

Mia

27 juni 2015 00:24

Jag har också diagnoser: Asperger, Autism, utveckingstörning m.m

Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!

miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

maria

27 juni 2015 08:38

Absolut :)

 
Mia

Mia

4 juli 2015 16:58

Tack ska du har!

Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?
Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag: Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tånåriga barn varav den yngsta har utvecklingtörning. Liksom jag har asberger, autism, utvecklingstörning. Vi bor på landet vid en vacker sjö. Välkomna hit! Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards