Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

en mamma mitt i natten...

Av maria - 24 juni 2015 00:28

Det här med semester är toppen, en jätte bra ide...alla är hemma och dom äter och sover på 6 olika tider. Man ställer fram mat, man plockar bort mat. Några somnar, några vaknar...det går liksom inte att synka ihop dom-hur mkt jag än försöker och själv är jag vaken fel tid på dygnet. Men jag hinner ju umgås med samtliga familjemedlemmar vilket jag vanligtvis har svårt med. Idag eller ikväll har det varit en stor dag, Arvid spelade sin första fotbollsmatch...


 


Han fick en boll rakt i nyllet, annars gick det bra. Vi fick äran med 2 andra familjer att sälja fika...som gick åt som smör i solsken. Olivia hade bakat en god kaka. Sen när vi kom hem dansade vi loss till "Det var dans och håll igång upp på logen natten lång" Arvids absoluta sommar favvo...det bara sprätter i benen. 

Annars tvättar jag kläder inför Piteå på torsdag, vi åker som sagt upp med två spelare och tre i hejjarklacken. Tält, luftmadrasser och sovsäckar ska med då familjen ska campa. Inte min starkaste sida men vad gör man inte...

Jag är mera av en sån där all inclusive tjej med hotellfrukost, sköna hotellsängar med vita lakan...

Imorgon bli det BUP för att träffa arbetsterapeuten igen. Livet med ettADHD-barn är intesivt. Jag kan skriva hur mkt som helst men väljer bara en bråkdel. Det är både jätte, jätte jobbigt men samtidigt jätte, jätte intensivt och lärorikt och emmellanåt lite roligt för det händer så mycket på så kort tid. Idag har vi köpt 2par nya fotbollssockar och 1par nya bensskydd som har hunnit "komma bort"innan sässongen ens har börjat. Thats life...

Det flyger okontrollerade nävar och hoppar otäcka slemmiga grodor ur munnen lite nu och då som är svåra att få rumsrena. Man är bara rädd att dom små ska ta vid, men än så länge är det inte allt för otäcka ord som kommer ut från deras munnar. Minna sa härom dagen då vi drog ris på Hemsön:- "Jag äj kajk som en galen gjiiis" (Jag är stark som en galen gris). Eller  "Bubbeeen"  (gubbeeen, tagen från Morran och Tobias)...Nu sover huset, morsan ska googla lite, sen slå igen...



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Ovido - Quiz & Flashcards