Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under juni 2013

Av maria - 16 juni 2013 21:54

Idag har vi haft fin fint besök gånger 2...först pappaanders kompis från förr eller barndomskompis kanske låter finare, med fru cyklade förbi...och det var inte igår vi sågs, nä, snarare förra sommaren...men dom såg då likadana ut då som nu...vissa åldras då aldrig.

Sen kom mor förbi och hon hade med sig 2 damer från over there, eller staterna, Usa, Amerika, också kompisar från förr kan man väl säga...sist jag såg dom var då jag var 16år och jag lovar vi hade både damerna och jag förändrats litegrann, eller ganska mycket...


 


Ja, och Olivia hon höll rent på att skämmas ihjäl över min och pappaanders engelska...jag tyckte vi gjorde det riktigt bra  Och lilla Nea pratade och pratade på, fast på vårat språk eller "sitt" språk och damerna bara nickade på huvudet och log  Nu efter en heldag utan vila dunkar mitt lilla huvud och kroppen skriker efter sömn. Söta drömmar!



Av maria - 15 juni 2013 10:53

Jag pausar bara så där mitt i dagen, mitt mål för sommaren är att sänka ribban, försöka att inte tjata och gnata för mycket och älta saker hit och dit, försöka sluta vara före och efter hela tiden...det tar alldelens för mycket energi...energi jag kan lägga på annat (trevligheter tex)...det går väl så där...Och att det känns som ett misslyckande att inte orka fullt ut med jobb och familj är ju en känsla som är oerhört jobbig...man analyserar och ältar...varför blev det så här...Men då, igår läste jag mycket kloka ord i en tidning...Jag citerar:-"Att gå in i väggen betyder inte att man är svag, utan det betyder att man har varit för stark, för länge!!!" Det gjorde min kväll, det ska få följa mig igenom livet då det känns som mest hopplöst. Trevlig lördag  


 

Av maria - 14 juni 2013 07:27

Har tagit time out ett tag...kroppen har sagt sitt och magen har mera eller mindre kraschat, har fått en spänningshuvudvärk av värsta sorten känns det som och jag är tröttare än en nyfödd baby skulle jag tro...trots detta har vi lyckats genomföra en skolavsluning och första veckan på skol-ungdomarnars sommarlov är snart avklarat...själv är jag sjuk skriven tom tisdag nästa vecka då föräldrapenningen tar vid och mitt 7,5 veckors sommarlov börjar, jag ska vila, vila och åter vila så jag är på topp till hösten då jag ska tillbaka till jobbet på 55% och tänker inte rucka på en % varken upp eller ner...för här tänker jag inte hamna igen. 

Mina fina  


 


 


 

Av maria - 9 juni 2013 16:27

Ja, den här helgen har Hemsön verkligen levererat...se bara...


 


strandlek när den är som bäst...


 


bada i havet den 6 juni tillhör inte vanligheterna...får vi väl uppleva om 100år ungefär igen...


 


 


lunch vid havet-gillas...


 


på egna äventyr...nån gång ska dom ju ut ur boet...


 


och efter en heldag i gassande sol blir det lätt tröttsamt, man tager vad man haver...första bästa soffa...


 


och när pappa grillar dansar babysar på bordet...


 


6 mjukglassar, kaffe och bulle på Ikea för 45kr är helt galet billigt...och helt galet gott...


 


och efter ett glas rose blir morsan helt galet, galen...men det bjuder jag på...fick inte riktigt till den där riktiga fjortis putmunnen, men jag försökte iaf...


 

Av maria - 5 juni 2013 16:36

Ja, igår drabbades jag helt plötsligt från ingenstans av en magåkomma på jobbet...fick åka i ilfart hem och få ut bacillerna...sen låg jag helt utmattad resten av dagen och halva kvällen. Idag har magen inte gjort uppror direkt men inte varit på topp heller...bra start på långhelgen...Minna blev hemskickad med räserbajs där bak, så jag skyller på att hon har smittat mig och inte tvärtom. Annars packar och förbereder sig familjen på att åka ner till Högakusten och vårat smultronställe över helgen...och för att överhuvudtaget få med tonåringarna har vi fått uppgradera deras mobil abonemang med fri surf typ...köpt en ny bäddsoffa åt dom på blocket och bara göra oss till...dom är bra på att förhandla dom där småglinen...


 


Här snackar vi inte skomakarns ungar utan snickarns ungar...trevlig lång helg på er alla  nu är vi borta i några dagar...


 

Av maria - 2 juni 2013 10:36

Igår 40års fest-Idag är en annan dag-En dag med 2 fotbollmatcher och åter tillbaka till verkligheten...att få äta med enbart vuxna utan hakklappar och söl tillhör inte våran vardag, men vilken värld...sitta vid ett bord utan barnstolar och äta och dricka gott med hur mycket glada skratt som helst...helt underbart men helt underbart att komma hem och vakna upp med armar och ben huller om buller...en blöja som luktar apa i ansiktet med en tillhörande liten fis...kan inte bli så mycket bättre  vakna upp i en säng med vällingflaskor och små grisar och få en riktigt äkta snor puss...det är livet, det är våran vardag och den typen av vardag klarar vi av efter en sån här fantastisk ego kväll!!! Tack ALLA inblandade som hjälpte till att göra det genomförbart för oss och  TACK till Sara för att vi fick dela din dag med dig och alla andra  Nu suger vi på den här karamellen till nästa ego-tid vi får, om ett år eller två  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards