Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av maria - 12 augusti 2011 14:29

Om ca 3,5timmar går årets kvartersfest av stapeln,och tur som vi har lyser  .

Vi har upplägget på våran gata att alla hushåll lagar mat åt sin familj sen dukar vi upp allt typ som en buffe och man får gå lös på alla grytor och kastruller...mycket goda pajer och sallader brukar dukas upp...sen bakar varannat hus en efterrättspaj och resten kokar kaffe...tror ni man äter lite för mycket en kväll som denna...:))) Man kan säga att man får delta på egen risk,med risk för att äta så magen spricker...men trevligt brukar vi ha...Jag har i år gjort en VB-ostpaj,sallad och romröra till det, samt chicken drumsticks och potatissallad och en kladdkaka till efterrätt...Det är en fröjd att stå vid spisen nu...nästan så att jag kan laga mat åt hela gatan...eller vänta vad skrev jag nu...jag tar tillbaka det där OMG!!! (omgående)!!!

Och imorgon väntar fotbollsmatch och ännu mera fest.


Pojken skärpte till sig rejält och det gick lysande idag.Lilltjejen bara flyter på skulle jag tro. Nästa vecka börjar jag jobba efter nästan 1,5års ledighet...el. ledigt och ledigt ni vet ju vad jag har pysslat med under tiden...ni vet handla mat,lagat mat,städat,bytt skitblöjor mm...


  Dagens ungdomar-det nya sättet att umgås!!!

Ovido - Quiz & Flashcards