Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av maria - 7 augusti 2011 15:30

Nu kan man säga att imorgon är sommarlovet officiellt slut...Alfred ska börja fritids efter sommar ledigheten,småttingarna ska börja skolas in på förskolan...och jag har shoppat byxor,galonbyxor,gympapåsar...ja allt man kan tänkas behöva inför en skol/höststart, har till och med tvättat upp fleecekläderna...luften har blivit kyligare och jeansen har åkt på,ja jag har börjat så smått att tända lite ljus på kvällarna...Jag laddar mentalt för att börja jobba om en vecka och lämna pappaanders hemma om dagarna utan mig:))) Himla tur för oss båda att jag bara ska jobba halvtid...och han börjar jobba den 1sep.så så himla länge utan mig blir han ju inte.


Pojkarna kom just hem från bion med mormorn-Bilar 2, och Arvid går i mammamarias fotspår och somnar lagom till slutet av filmen...men det går så bra så...huvudsaken man håller sig vaken så länge det finns godis kvar...

Av maria - 7 augusti 2011 08:20

Har vaknat upp efter en jätte trevlig dag och kväll med grannarna som blivit åldringar...fantastiskt vad bra det gick att lämna ungarna hemma och dom stora passar dom små och mammamaria och pappaaanders får umgås med andra likasinniga vuxna på tu man hand...Tack ungar det fixade nu ju bra! Att det såg ut som ett sjöslag när jag tog en paus och kom hem för att natta småungar kanske jag får ta-smulhatare som jag är...chips fulla golven,chips fulla soffan,tre gånger så mycket glas framme än barn...nåja...det var det värt...Idag blir det en soft dag skulle jag tro,trots att jag garanterat är den med minst hangover sen igår...pappaanders trillade hem halv tre...oruttinerat! Men är huvet dumt får kroppen lida-sa den kloke...dom hade säkert jätte trevligt:)))

Ovido - Quiz & Flashcards