Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

update...

Av maria - 1 maj 2013 20:36

Valborg är över, första maj är snart också över...Vi var på en jätte trevlig valborgsfest med jätte god mat och allting men jag däckade klockan åtta...japp, ni läste rätt...åtta-20.00inte med för mycket under västen, snarare med för lite under västen...mina ögon orkade bara inte hålla sig vakna då jag gick hem och la barnen utan föll liksom bara igen, i takt med kidzen somnade jag också...så skönt, så underbart det är att sova men så förargligt att missa både kaffe och dessert...men det var då, och nu är nu...vi har haft en bra dag i solen, studsmattan har kommit fram, vi har grillat korv (igen) jag gillar när jag kan flytta hela familjeverksamheten utomhus, allting blir så mycket enklare...ungarna har tok mycket att göra, studsa, gräva, studera naturen i sin helhet, det är stenar, det är maskar, det är växter...så länge dom inte smakar på naturen är det helt ok för mig att upptäcka världen...Blivit bortskämd med mat, ni vet den här matleveransen, typ Linas matkasse...men jag får det lagat också, som kommer lite då och då...kött-klyftpotatis-kantarellsås och vaniljglass med varma hjortron funkar bara fint...ett glas coca cola och magen skrattar  ...nu tror jag att det är måndag imorgon men får påminna mig om att det är ju redan torsdag och världens snabbaste vecka har passerat...mera helg mitt i veckan och vi alla skulle fungera bra mycket bättre. Välkommen våren!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards