Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av maria - 10 juni 2011 22:13

Hemma igen efter en rysande match i Sörfors,dock utan dottern. Hon stukade foten på uppvärmningen så illa,ja kanske tom nåt brutet så det blev bänken för henne...vi åkte därifrån med en förlust...nu går hon på kryckor och vi får avvakta och se om smärtan ger med sig...

Några timmars sömn på det här och upp med tuppen i morgon för nästa match med samling 08.15...varför ska det vara så omänskliga tider hela tiden...men jag skickar pappaanders eftersom nästa match startar 10.00 och jag blev varse om idag att vi är en av dom som ska sälja fika...föreningslivet är väl för ljuvligt .Det blev en sväng förbi affären och inhandla bullar & saft...nä,jag kände inte att jag varken hade tid eller lust att koka saft eller baka bullar ikväll. På söndag blir det en heldag på Furunäs/Bullmarkscupen med Alfreds lag...ja,det är bara att se glad ut och konka runt på de ungar som vill följa med...


  skitiga barn-är glada barn,visst...?! Det blev endast tre klädbyten idag och en raggardusch för skitungen:)

Av maria - 10 juni 2011 14:35

Happ,After Worken gick åt.......vem har bestämt att det ska vara fotbollsmatch på en fredag kl 19.00 i Sörfors och nån av mina ska vara med?????? Kan bara inte plåga pappaanders med att åka med alla fem själv...det är ju ett straff...tur man är snabbtänkt,flexibel och kvick...vi tar den där AW:en hemma...dock med annat sällskap samt fem barn...men vad ska man göra:) Äta bör man...

Så nu gottar sig kycklingfilen i marinad,färskpotatisen är skuren och klar för ugnen...låt festen börja:)

Av maria - 10 juni 2011 09:15

Då var gräset klippt...nu tror jag minsann att jag tar och går på helg...nu har jag farfar här igen,han är inte klok,står frivilligt och målar i den här hettan när han kan vara pensionär...men vi Tackar så klart!

I morgon blir det fotbollsmatch gånger två...som nästan går in i varandra samt att vi ska baka och stå och sälja fika på den ena...

Men först ska jag ut i kväll på nån typ After Work,ska bli sjukt skönt att äta med enbart vuxna...fast man vet aldrig med dom jag ska ut med...det kanske blir värre...ha,ha...


  torkställningar kan vara bra till så mycket...bla till att stoppa små rymmare...

Ovido - Quiz & Flashcards