Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommande depressioner och hypomanier. Jag har lyckats ganska dåligt hittills men övning ger färdighet. Dom här dagarna efter nyår är extra jobbiga då jag för ett år sen mådde så dåligt. Min födelsedag som blev ett fiasko, jag ville bara helst glömma den. Får se hur känslorna kring den känns i år. Om jag bara vill fly eller klarar mig i genom den smärtfritt. 

Idag har jag bara stängt av telefonen och inte svarat på samtal, gått i samma pyjamas i fyra dagar och bara varit. Klockan 17.15 gick vi och bastade och sen började vi med middagen. Tog det alltså bara lugnt. En tre rätters som sköljdes ned med god läsk, för mitt löfte blir att minska, dra ner på det under 2017. Barnen fick vara vakna så länge dom ville och alla fem av sex hemma orkade över tolvslaget. Vi skålade i alkofri "skumpa" från Willys. Gick bra det med. Jag vill ge alla möjliga förutsättningar att det ska bli en så bra start på året som möjligt.


 


Ta många tomtebloss för att få bästa party-effekt...


 


 


Önskar mig själv och alla mina läsare ett underbart 2017...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards