Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg under november 2016

Av maria - 4 november 2016 17:21

Nu är jag helt utpumpad...ofta säger jag att den här veckan går till historien men nu menar jag på riktigt det. All energi är borta. Pluggat hela veckan till ett prov som har mega stora frågor. Skriver konstant i tre timmar men ändå hinner jag inte få med allting som jag vill och har pluggat in-surt. Fem frågar på tre timmar, det säger ju en hel del om hur stora dom var. Men nu lämnar vi det och går vidare i livet...kan inte snöa in mig nu måste gå vidare, på måndag startar nästa kurs-Demens. 

Medan jag har suttit inne och fördjupat mig har det blivit


 


vinter...



Medan jag också har suttit och pluggat har jag fått sällskap...


 



av någon som har intresserat sig för bokstäver och att skriva. Gillar när dom börjar forma sina bokstäver och bildar ord. Än så länge sitter allting ihop, allt i ett...man får inte andas när man läser för då kommer man av sig. 

Av maria - 1 november 2016 21:45

Behöver skryta lite...fick ett B på senaste provet. Hör och häpnad. Snäppet under ett A. Wow, jag är på hugget riktigt nöjd. Mera än nöjd. Tok Plugget ger frukt. Har firat det med mera plugg för på fredag skriver vi igen, i psykiatri. Känner pressen vill ju leverera mera...det är intressant men att hålla isär alla symptom och behandlingar, är det behaviorismen eller psykodynamisk. Vad är egentligen inlärningpsykologiskt synsätt och socialpsykologiskt synsätt. Nä, ett B blire inte på det här provet, klarar jag mig är jag nöjd men strävar ju efter mera. För övrigt är jag typ världens tråkigaste mamma och fru, super mega trött på kvällarna och snarkar innan barnen. Försov mig igår och på 30min gjorde jag klar mig och barnen och kom precis när skolbussen skulle gå. Jag hann inte duscha, jag hann inte äta frukost, jag hann inte ta medicinen. Men jag klädde på mig och barnen iaf alltid något. Så jag påminner mig själv att inte somna om när alarmet har gått...det blir så bråttom då. Godnatt. Måste sova nu så att jag vaknar i morgon.



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards