Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 18 november 2016

pusslet föll i sär...

Av maria - 18 november 2016 23:11

Idag föll pusselbitarna isär som håller ihop mig och mitt liv. Fasaden som jag så länge lyckas hålla sprack. Påväg till skolan bröt jag fullständigt ihop och bara tokgrät. Satt kvar i bilen en stund och försökte samla mig och hitta tillbaka till mitt vanliga jag. Tjejen som alltid är på topp och det är inga problem. Jag fick det så bra beskrivet för mig hur jag känner. Man gråter och skriker för att sedan samla sig och plocka ihop bitarna för att orka dom få timmar som behövs. Det enda man vill är att försvinna, försvinna bort och sova bort eländet. Jag behövde bara hålla i hop några timmar till innan jag fick åka hem till min vrå. Åkte och hämtade fisen och som tur var så var tonårstjejerna hemma som tog över och jag fick försvinna in till mig, mörkret och tankarna för mig själv. Jag hann inte tänka så mycket, somnade ganska på en gång och sov hela dagen och hela kvällen. Orkade inte laga mat eller äta. Anders och barnen fick ha fredagsmys utan mig ikväll. När barnen sen gick i säng tvingade jag mig upp för att bryta min orekslöshet för det har lärt mig på KBT kursen att det är bra-bryt beteendet...diskade undan och plockade lite och tänk det hjälper, nu orkar jag ju tom skriva av mig det som är min absolut bästa terapiform. Skriva och få ur all ångest och skit. 

Vi är ju två som jobbar och styr den här verksamheten eller familjen, vi har olika uppgifter och ansvar. Det funkar bra, vi jobbar bra ihop men vi får inte glömma bort oss själva eller varandra i all organiserad kaos. Båda två ligger på bristningsgränsen, vi glömmer saker, bilnycklar i bilen, vet inte hur man tar sig punkt A från punkt B. Hittar inte ord och saker. Jag är livrädd att vi ska falla båda två och då förfaller våran verksamhet och det finns inga vikarier att ta in, ni vet det är bristvara på det. Därför ber jag mig själv och min älskade partner att varava ner, ta det lugnt. Va inte så j...la duktiga hela tiden. Lättare sagt än gjort, men jag har iaf gjort ett försök.





Jag är så himla, jätte trött men jag sk hålla ihop till jul och göra mitt bästa. Förra julen mådde jag apa och det slutade md att jag blev inlagd, i år tänker jag mig själv och barnen en fin upplevelse. Inte fira min födelsedag på psyket.




 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards