Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av maria - 12 oktober 2016 20:45

Hej på er, mår ni bra. Jag mår toppen. Har tvättat tre tvättar sen jag kom hem. När man har sex barn varav en tränar 6 av veckans 7 dagar och ibland kan det bli upp till 4pass på en dag om han har tur. Först idrott på skolan, sen skolhockey under skoltid, sen målvaktsträning efter skoltid och en träning med laget på det samt ett fys pass före eller efter träning. Han går oftast raka vägen till sängs när han kommer hem. Har jag tur hinner jag se ryggen på honom. Han stiger upp kl 06.00 varje dag för att ta bussen kl 07.00 varje dag till skolan. Hur länge orkar han  men det är hans liv, hans kall i livet. Vi stöttar honom allt vi kan. Idag hade han dock sin träningsfria dag, vi tänker:- Skönt då slipper vi köra till T3 ikv! Ånej, sån tur ska vi inte ha, inte...han ska dit på match såklart. Björklöven spelar. ju. Det blir tredje svängen Anders kör sen han kom hem 16.15...jo då, bilarna hinn in't stå nå länge in't...att köra motorvärmare är överskattat. 


 


Känslan i kroppen när man går upp på toaletten och möts av detta. Två tonåringar som är på löpen och är fullständigt oförmögna att resa sig och sträcka sig en halv meter för att slänga tampongpapperet. Men jag får väl vara glad att dom inte lagt upp dom använda tamponerna på bordet ialla fall, alltid något. Man ska glädjas åt det lilla. 


  


Hur ser det ut i era kyskåp, märker ni också upp maten. Det gör vi. Man gör sig en matlåda, dagen efter när man ska ta sin matlåda är det bara hälften kvar, nästan ingenting och i värsta fall är den borta. Finns inte. Så nu märker vi upp våran mat. Alfred har mat med varje dag så att han hinner äta mellan träningarna och Anders tar med till jobbet. Jag kan göra färdiga mackor som bara är att hugga i farten på morgonen. Nea ska ha med en liten frukt låda till fruktstunden,katastrof om det glöms...och jag är ju släkt, nära släkt med Doris, ni vet fisken som lider av närminnes förlust...såg den bion med barnen i helgen. 


I morgon ska vi spela upp våran pjäs där vi ska förmedla hur vi tänker att en undersköterska ska förhålla sig Vid livets slutskede. Ska bli skoj med lite annorlunda lektion. Jag återkommer med recentioner. 


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards